#NoBuy движение в козметиката

Защо минимализмът застигна и потреблението на бюти продукти?

Потребителите търсят по-семпъл подход. Да се грижим за кожата си по всички правила става все по-сложно. Любовта към козметиката породи редица проблеми: искаме да ползваме всичко и веднага, което доведе до провокиране на алергични реакции и проблеми с чувствителността на кожата, които са не по-малко опасни за здравето. В един момент се оказа, че рафтовете ни в банята са задръстени, а голяма част от тубичките и бурканчетата ни стоят недоизползвани.

Публикациите на инфлуенсъри и блогъри с нови продукти провокират нови и нови покупки, но това логично доведе до появата на контратенденция – движението #NoBuy, което се появи първо в Instagram. Потребителите на социалната мрежа все по-често обявяват предизвикателство от една седмица или един месец без никакви покупки на козметични продукти. Този подход дава възможност да използваме докрай всичко, което имаме и да обърнем внимание на това кое наистина е ефективно за нас и си заслужава да го поддържаме редовно на рафта у дома, както и от кой козметичен продукт можем да се лишим.

Хана Луиз Постон е блогър, който почти цялата 2018-та година (@hannahlouiseposton) е провела такъв козметичен детокс. Тя споделя, че това предизвикателство е променило съществено отношението й към купуването на козметика и й помогнало да започне да икономисва – разходите й намалели три пъти.

Днес движението #NoBuy се поддържа не само от лидери на мнение, но и от обикновени потребители. Оказва се, че за качествено поддържане на здравето и красотата на кожата в действителност са ни нужни само няколко продукта: за почистване, за хидратиране, за ексфолиране и за слънцезащита.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA