Изобретателят на ховърборда ще прелети над Ламанша

Изобретателят на ховърборда Франки Запата, обяви вероятно най-рискованата си каскада: днес, 25 юли, той ще се опита да прелети над Ламанша. Смята се, че полетът с дължина 35 км. ще отнеме само 20 минути. Но за тази цел собственият рекорд на Запата за продължителност на полет ще трябва да бъде увеличен повече от 10 пъти.

Запата е резервист от френската армия, по-известен като изобретател на „летящия скейтборд" (ховърборд) - платформа с реактивни двигатели и сложно управление. Така че, въпреки че е подписал договор с военните, той все още е почти единственият пилот на това летящо устройство. И той предпочита да експериментира с него над водни площи.

Последният път, когато той показа своето изобретение публично, бе по време на парад в чест на превземането на Бастилията – тогава Запата дори беше закачил пушка на рамото си.

Според Запата, полетът в Париж изисква около 3% енергия. И сега той планира да лети над Ламанша: от френския курорт Сангат до залива „Света Маргарита” в Англия. 35-километровото пътуване ще изисква 99,9% от ресурса, прогнозира той. Допълнителна сложност е необходимостта да се зарежда в средата на полета - над една от най-натоварените артерии на морския транспорт.

Запата казва, че още не е решил дали ще каца някъде по трасето. Той наистина иска да повтори полета без прекъсване, както Луи Блерио направи преди 110 години на самолет, но уникалното зареждане във въздуха изглежда очевидно опасно.

Ховърбордът на Запата е оборудван с пет двигателя, всеки с капацитет от около 250 литра. Резервоарът за гориво Запата носи на гърба си и едно зареждане стига за около 10 минути непрекъснат полет. Първоначално той надяваше да зареди само два пъти, но поради натоварването на трасето реши да предприеме по-рисков план.

Сегашният рекорд на полетния диапазон на „въздушния скейт” е повече от 10 пъти по-скромен - 2252 метра. Запата оценява шансовете си за успех на 30%.

Известно е, че през изминалата година изобретателят е получил 1,3 милиона евро от Френското ведомство по отбраната за разработване на технологията. Въпреки това, той отбелязва, че е необходимо обучение от поне 50 часа, само за да може човек да се задържи на платформата по време на маневри. Ето защо, не е ясно доколко широко може да бъде използвано неговото „летящо чудо" в армията.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA