12 диетични тайни на щастието
Често ни е трудно да кажем “не”
Текст: Стефания ди Вита


Често ни е трудно да кажем “не” на нездравословните храни, които толкова обичаме, и не-прекъснато повтаряме едни и същи грешки


Опитвайки се да се отървем от лошото настроение, нерядко прекаляваме с ядене-то, стимулите ни за отслабване се разпръсват с лекота и най-малкото напрежение е достатъчно, за да ни отдалечи от спазването на програмата. Така мечтата да сме слаби си остава една не-
възможна реалност. И все пак решение има. Предлагаме ви няколко ефективни начина, които ще ви накарат да се чувствате щастлива.

Направете си списък
Опишете поне 10 неща, които ще оправдаят усилието. Например “Ще мога да облека онази секси рокля за Нова година”, “Ще вляза в любимите си джинси”, “Ще понижа нивото на холестерола си и ще се чувствам по-здрава”. Сложете списъка в чантата си. И го поглеждайте всеки път, преди да посегнете към поредното изкушение.

Абстрахирайте се
Най-големите саботьори на диетата са хората около нас: майки, баби, приятелки и колеги, които съзнателно или несъзнателно пречат на усилията ви с фаталното изречение: “Само една хапка”. Не отстъпвайте, а ако се боите, че ще ви се обидят, кажете просто: “Ще опитам по-късно”.

Не похапвайте
Три четири картофчета, няколко бомбона и парченце сирене могат да ви натоварят с неподозирано количество калории, без да ви заситят. Убедете се, че няма смисъл да си пълните стомаха с нещо, само защото се намира пред очите ви.

Не пропускайте хранения
Само едно пропуснато хранене е доста-тъчно, за да провали диетата ви. Ще се почувствате гладна и ще се хвърлите на всичко, което ви се предлага. Тогава за какво са всички усилия? Престанете да пренебрегвате стомаха си и яжте три пъти основно с две междинни закуски – преди обяд и следобед.

Яжте съсредоточено
Е, не чак все едно сте на изпит. Просто дъвчете бавно и се фокусирайте върху вкуса на всяка хапка: ще се изненадате колко по-голяма наслада ще ви донесе осъзнатото хранене.

Не ви харесва? Не го яжте!
Ако онова, което поглъщате, не ви задоволява 100%, оставете го настрана. Звучи логично, но много често се случва да ядем неща, които всъщност не ни харесват. Не си го причинявайте – хем трупате калории, хем не си заслужава.

Заложете на план “10 минути”
Задълженията ви заливат и не ви остава свободна минута да се погрижите за силуета си? Кажете си, че ще правите упражнения само за 10 минути. И наистина ги правете. Ще се почувствате освежени и макар времето да изглежда малко, наистина ще има ефект. Но трябва да сте постоянни.

Избройте любимите си храни
След това подчертайте най-малко полезните сред тях и ограничете максимално консумацията им. Вместо да ги ядете всеки ден например, ги оставете само за уикенда. Така малко по малко ще свикнете с липсата им и ще осъществите плана за отслабване по-безболезнено.

Анализирайте
Запитайте се: “Защо изядох шест шоколадови гевречета”? Може би сте били под напрежение, било ви е скучно или лошото настроение ви е дошло в повече? Да разберете защо ядете нещо – без да се самобичувате – е първата стъпка към постигането на целта ви.

Лепете си бележки
Убедете себе си, че яденето не е начин да решите емоционалните си проблеми, и залепете листчета на стратегически места: вратата на хладилника и на фурната. Примерен текст на бележката: “Тук няма да намеря това, което търся”.

Съгрешавайте... избирателно!
Преди да посегнете към нещо сладко, се уверете дали отговаря на поне две условия: първо, трябва да е превъзходно – като ореховия пай на майка ви – и второ, трябва да го изядете по изключителен повод – рожденият ден на приятеля ви се брои за такъв, но рожденият ден на поредния колега – не.

Отчитайте Всяка победа
Успели сте да устоите на любими аромати и сте се качили до четвъртия етаж пеша, а не с асансьора? Поздравления! Имате пълно право да се гордеете с ус-пехите си, каквото и да ви говорят. Пре-ди да си легнете, си помислете за всеки  малък подвиг през деня, който ви е донесъл усещане за хармония. Така неусетно хранителният режим ще се превърне в катапулт за самочувствието ви.


Отслабване с кафе - зелено кафе...още>>

Опасни изкушения Ето и 8-те най-лоши за вашето здраве...още>>

Истинска кръв Първата стъпка да се погрижим за него е да разберем...още>>

Ярко присъствиепрогонваме носталгията по лятото...още>>

Диетата на КейтДвойката включва в диетите си много храни...още>>

Довиждане, коремче!Или как подходящите мазнини ще ни помогнат да имаме...още>>

Монодиетитеновият хит...още>>

Разумно слабиКолко точно е вредно...още>>

Изчисти тялото си...още>>

Емоции на килограмНачинът, по който се храним...още>>

5 начина да забързате метаболизма сиКлючът към дълголетието и лесното отслабване ...още>>

Числата­ на здраветоСмятате, че имате нормално кръвно налягане, но знаете...още>>

Сурови временаМоже и да не ви се вярва, но този сезон звездната топтенденция...още>>