Яжте, докато отслабнете
Или още първокласни решения, за да влезете
Текст: Алекс Морган
Фотография: Guliver Photos/Stockfood/Rex Features


Или още първокласни решения, за да влезете във форма след тежките новогодишни празници

Всяка нова година идва с приливна вълна от съвети за отслабване към онези, които са се поувлекли през празничните дни. От детокс диета до гладуване, всички сме извървели този път  и затова знаем, че той никак не е лесен, а ефектът му често се запазва само за няколко седмици.
Затова тази Нова година и звездите са решили да променят обичайната си диета: те вече предпочитат да отслабват с хранене. Да, точно така!
Диетолозите в Холивуд съветват своите клиенти, ако искат да постигнат дълготрайна загуба на теглото си, да се хранят десет пъти на ден, като поемат всякаква храна, но на малки порции. И макар че на жените, които са се лишавали от толкова много неща години наред, ще им е необходимо време да свикнат, обещаваните резултати са невероятни.
Синди Крофорд, една от първите, прегърнали идеята, казва: “Да стоиш гладен по седем часа не е начинът да поддържаш теглото си.” Синди започна да се придържа към хранителния режим през миналата година и горещо го препоръчва на приятелите си. Сега тя има три основни хранения на ден, между които си позволява здравословни закуски и е във върхова форма.
Рийз Уидърспуун щастливо предъвква шест ястия на ден и е изумена от ефекта, който е постигнала, а Камерън Диас смята, че десетте малки хранения на ден са почистили кожата й и са й помогнали да се отърве от няколкото излишни килограма.
Дори Кейт Мос, която обикновено прекарва дълго време, без да се храни и след това се нахвърля на първия изпречил й се хамбургер, реши да мине на здравословно хранене и то направи чудеса с нея. Косата на Кейт е блестяща, а кожата й сияе.
Не всички можем да си позволим лукса да имаме личен гуру, но можем да прилагаме методите им у дома. Идеята е да превключим метаболизма си на постоянно горене на мазнини. Мислете за храната като средство за поддържане на процеса на изгаряне на мазнини.  Яжте, докато отслабнете за месец, и ще видите как това ще се отрази на тялото ви.

Правилата
- Поемайте достатъчно протеини – без тях може вместо мазнини да изгубите мускулна маса, което ще направи тялото ви отпуснато. Така че започвайте деня с богата на протеини закуска и си набавяйте необходимите протеини при всяко основно хранене.
- Яжте на малки порции и пийте много вода. Опитайте да ядете по нещо на всеки три часа, за да поддържате метаболизма си в действие. Разнообразявайте храната си, като винаги включвате пресни зеленчуци и плодове. Вашето тяло се нуждае от витамини и фибри, затова му ги набавяйте в изобилие.
- Заменете белия хляб с пълнозърнест, избягвайте захарта и яжте картофи през ден – или по-рядко. Откажете се от всякакви преработени и калорични храни като торти и сладкиши и се придържайте към пресните сезонни зеленчуци, бяло месо, риба и плодове.
При тази диета рядко ще почувствате глад, но ако имате нужда от допълнителна закуска, изяжте някакъв плод или малко мюсли вместо пържени картофи или сладки.



Предложения за хранене

Закуска: Омлет от белтъци, пълнен със спанак и домати. Чаша прясно изцеден портокалов сок.
Или: Овесена каша, направена с обезмаслено мляко, чаша зелен чай и ябълка.
Или: 1 филия пълнозърнест хляб със сардина и чаша кафе.

Преди обяд:
Плодова салата (от пресни плодове).

Обяд:
Филия хляб с две парчета сирене – яжте пълнозърнест хляб и нискомаслено сирене. Отгоре сложете домат.
Или: Сандвич с риба тон, приготвен от пълнозърнест хляб. Добавете резенчета авокадо, домати и лук.
Или: Малко парче запечени пилешки гърди и половин чаша кафяв ориз или паста, поднесени със салата от краставици, марули и лимонов сок.

Рано следобед:
Нискомаслено кисело мляко с шепа мюсли и шепа пресни боровинки.
Късно следобед: Половин консерва риба тон в собствен сос или филе от сьомга с нарязани чушки и краставици.

Вечеря:
Стек от сьомга, приготвен с лимон и поръсен с зехтин, с гарнитура от аспержи, моркови и пресни картофи (без масло). Малка порция нискомаслен сладолед с плод.
Или: Домашна зеленчукова супа с настъргано нискомаслено сирене и две филии пълнозърнест хляб. Нискомаслено кисело мляко с пресни боровинки или нарязан плод по ваш избор.
Или: Пилешки или пуешки гърди със зеленчуци, моркови, спанак и намачкани пресни картофи. Коктейл от пресни плодове.

Вечерна закуска
(ако сте гладни): Два пълнозърнести или оризови сухара, намазани със сладко без захар или нискомаслено крема сирене.
Или: Нарязан пресен плод.


Отслабване с кафе - зелено кафе...още>>

Опасни изкушения Ето и 8-те най-лоши за вашето здраве...още>>

Истинска кръв Първата стъпка да се погрижим за него е да разберем...още>>

Ярко присъствиепрогонваме носталгията по лятото...още>>

Диетата на КейтДвойката включва в диетите си много храни...още>>

Довиждане, коремче!Или как подходящите мазнини ще ни помогнат да имаме...още>>

Монодиетитеновият хит...още>>

Разумно слабиКолко точно е вредно...още>>

Изчисти тялото си...още>>

Емоции на килограмНачинът, по който се храним...още>>

5 начина да забързате метаболизма сиКлючът към дълголетието и лесното отслабване ...още>>

Числата­ на здраветоСмятате, че имате нормално кръвно налягане, но знаете...още>>

Сурови временаМоже и да не ви се вярва, но този сезон звездната топтенденция...още>>