Границата на нормалното
 в модата
Как блоговете за стрийт стайл решиха да се върнат към “антимодата”?
 
До неотдавна в повечето блогове за улична мода можеше да се видят безкрайно много хора в ярки дрехи - уникални визии в микс между елементи на известни модни марки. Колкото по-разпознаваеми, толкова по-добре. Сбор от топмарките на сезона в един парадоксален и често комичен образ, лишен дори от намек за изтънчен вкус - това представляваха много от героите на кадрите, в които те гордо гледат обектива или небрежно ровят в телефона си. 
 
Тази вълна на популярност се разрасна не защото фотографите имаха желание да покажат реалния стил на улицата, а защото стилните хора имаха желание да получат бърза слава и да монетизират името си. Кой не иска да има гарантирано място на първия ред на най-посещаваните модни ревюта и да получава подаръци от дизайнерите?! В действителност това получават само единици от блогърите - най-близко стоящите до модата, които са стартирали преди около 6-7 години поне. 

 
Сузи Менкес - уважаван автор, респектиращо име в света на модната журналистика - постоянно напомня на колегите си, които приемат подаръци, че това е първата стъпка към непрофесионализма. Но в действителност няма моден журналист, който да не го прави. Дори самата Менкес с целия си авторитет в повечето свои материали заема хвалебствена позиция към повечето модни марки, дитирамб за рекламодатели. Модните блогове са именно това - изложбена зала за лога на модни марки. 
 
Умението да вижда, а не да гледа - това отличава добрия стрийт стайл фотограф. Но това се получава само у единици. Такива са блоговете като le-21eme.com, който очевидно симпатизира на стила дизайнера Рик Оуенс. Това определено не е онзи масов стил, който популяризират марки като H&M, дори можем да го наречем трудносмилаем. Но дори това “еднообразие” от черни дрехи вече не е толкова хомогенно в споменатия блог. 
 

Хайдер Акерман 

Набитото око на Скот Шуман, основателят на модния блог The Sartorialist, също запазва своя почерк, но с намигване към комерсиализма. Подобна е ситуацията и с Томи Тон, чийто семпли снимки са еднакво заслужили да бъдат както на страниците на големите модни списания, така и в световноизвестния блог на фотографа Jak&Jil. 


 
Но какво се случва напоследък на модната арена, тази, която създадоха именно фотографите с набитото око и с умението да виждат?! Появиха се т. нар. модни небрежари. Това са онези образи, които са решили дилемата между сандалите и чорапите в ползата и на двете. Те са истински последователи на трикотажните дрехи, висящите шорти, спортните якета, бейзболните шапки, размъкнатите тишърти… Но именно те спечелиха водещите позиции във всички модни блогове. Днес те са навсякъде в модното пространство - също както някога бяха дамите и господата, облеченив Dior и Louis Vuitton. За всеки моден блог днес е въпрос на чест да публикува всеки ден снимки на хора с подобни небрежни и лесни за носене визии. 



Това е победата на антимодата - демонстрация на протест срещу всичко, което е на пика на тенденциите, залива ни отвсякъде и се носи от всички. Съвършено простите неща в модата са били винаги тук. И ако погледът ви се умори от толкова много концептуалности и тенденции, просто погледайте за кратко блогове като anunknownquantity.com.
Снимки: le-21eme.com, thesartorialist.com
Автор: Люба Вангелова


Есента на 2014  връща класиката ...още>>

Слънчеви очила за зима 2014...още>>

Индустрията на лукса  разчита на мъжете...още>>

Модата среща  изкуството в Instagram...още>>

Стилът  Малефисънт ...още>>

Гащеризонът през лятотое от кожа ...още>>

Black Tie Новите правила за дрескода ...още>>

Аксесоарза зимата...още>>

Нашето credo!Удобство, функционалност и качество...още>>

Ретро привкуселегантно, но комфортно лято...още>>

The girlfrom ipanema...още>>

Мода на квадратЕдна история от Шотландия с много цветове идва, за...още>>

MEXX Freshза мъже и жени...още>>