Индустрията на лукса
 разчита на мъжете
Мъжете от САЩ, Китай и Русия са основен двигател на бизнеса с луксозните стоки
 
Супергиганти като Prada, Hermes и Burberry, изградили името си върху имиджа на легендарните дамски чанти, обувки и парфюми в настоящите трудни икономически условия, в този момент не само оцеляват, но и увеличават своите приходи. Не само това - те упорито затвърждават присъствието си на световния пазар и това се дължи на стоките за мъже. Този парадокс е подкрепен не само от сериозна теория, но и от реални цифри. 
 
Стратегията за успех на най-сериозните играчи в бизнеса отразява тенденциите на пазара. Една от най-неочакваните такива е именно разширяване на пазара на луксозни стоки за мъже. Като цяло в последните години в тази област се наблюдава истински бум. През 2011 г. продажбите на мъжки дрехи и аксесоари в света се увеличава с 9%, а оборотът на пазара за мъжки стоки е от рекордните 33.42 милиарда евро.  
 
Това бурно оживление има своето обяснение. Процесът бе задвижен от самите производители. Те започнаха да внедряват в сферата на модата научно-техническите постижения и да използват практични и естетически подобрени материали. От гледна точка на оригиналните идеи в мъжката мода през последните години има доста по-голямо движение и интерес, в сравнение с женската. Това сериозно влияе върху пазара. Директорът по продажбите в Prada Group Джулиано Бруно казва: “Мъжът е главният герой в нашата нова програма за развитие.” 
 
 
Портретът на Хенри 
И така, кои са тези бъдещи “изкарващи прехраната” на лукс индустрията? Американската консултантска и маркетингова агенция Bain & Co. е направила изследване, за да направи портрет на образа на този клиент.  Появява се нова потребителска категория – HENRY (High Earning But Not Rich – обезпечен, но все още не богат).
 
Този мъж е между 35 и 55 години с доходи доста или много над средните. Според изследването 24 милиона от тези живеят само в Америка. Много от тях са от Китай, следваща в списъка е Русия. Фактът, че цените на луксозните стоки в Китай и Русия с около 30-40% по-високи от тези в Европа, е причина клиентите от двете страни да демонстрират висока потребителска активност предимно на чуждия, а не на собствения си пазар. Американските бутици са атакувани от китайците, наравно с бразилците, а европейските бутици са запазена зона за руснаците. 
 
 
Онлайн експанзия 
Според изследване на компанията McKinsey-Altagamma през 2013 г. онлайн продажбите на луксозни стоки в Европа са нараснали с 28%. Съгласно рейтинга Digital IQ Index през 2012 година Burberry е призната за най-цялостната копания в света от гледна точка на използване на цифровите технологии. Още през септември 2010 г. марката въведе в употреба програмата  Retail Theatre: ревю на дамската и мъжка колекция се предават в реално време на гигантски екрани в избрани бутици на марката, както и на смартфон и iPad. Дрехите може да бъдат поръчани още по време на ревюто. Цената е доста по-ниска в сравнение с търговската в магазина. Фейсбук страницата на Burberry има повече от 17 милиона фена, а абонатите в Instagram са около 1.7 милиона. 60% от рекламния си бюджет компанията разпределя за интернет. 
 
 
Мъжете като клиенти се интересуват от стоките на лукса, но не и от лукса като услуга за предоставянето на стоки. Ето защо повечето от тях купуват скъпи часовници, дрехи и обувки в eBay или Amazon. Gucci вече направи още една крачка в тази посока и направи Amazon.com свой упълномощен онлайн търговец на дребно. Ето как HENRY  ще се наслаждава на демокрацията в онлайн пазаруването, макар и на луксозни стоки.      
Снимки: thesartorialist.com
Автор: Люба Вангелова 


Есента на 2014  връща класиката ...още>>

Слънчеви очила за зима 2014...още>>

Границата на нормалното  в модата...още>>

Модата среща  изкуството в Instagram...още>>

Стилът  Малефисънт ...още>>

Гащеризонът през лятотое от кожа ...още>>

Black Tie Новите правила за дрескода ...още>>

Аксесоарза зимата...още>>

Нашето credo!Удобство, функционалност и качество...още>>

Ретро привкуселегантно, но комфортно лято...още>>

The girlfrom ipanema...още>>

Мода на квадратЕдна история от Шотландия с много цветове идва, за...още>>

MEXX Freshза мъже и жени...още>>