Как да активираме метаболизма: 6 навика, от които трябва да се отървем

Лидия Делирадева 17 ноември 2019

Със сигурност сте чували, че е добре да пиете повече течности и да се движите повече, за да ускорите метаболизма си. Но все още има цял списък от фактори, влияещи върху него, върху които трябва да се замислите.

1. Ядете недостатъчно млечни продукти

За растежа на мускулите и загубата на тегло е важно да консумирате повече мляко, особено кисели млечни продукти: извара, кисело мляко, кефир и др.

2. Спите в прекалено затоплена стая

Проучванията показват, че ако зададете температурата в спалнята да бъде не по-висока от 18-19 градуса, така наречената кафява мазнина, която се използва за затопляне на тялото, ще се изгаря по-активно.

3. Напълно елиминирате въглехидратите

По принцип диетите с ниско съдържание на въглехидрати са по-полезни от диетите с минимум мазнини, но не бива да ги премахвате напълно, особено ако спортувате. Мускулите изискват гликоген, който се произвежда от въглехидратите, в противен случай просто няма да имате енергия.

4. Неправилен избор на малки закуски

Няма нужда да ядете нискокалорични оризови бисквити, предпочитайте ядки. Мастните киселини в тях помагат за изгарянето на мазнините по-бързо, което означава и за повече калории през деня.

5. Неправилни тренировки

Интензивните интервални тренировки в течение на 20 минути са по-полезни от обичайната тренировка, дълга 40 минути.

6. Не се разхождате сутрин

Упражненията или ходенето през деня е важно за правилния метаболизъм. В допълнение, сутрешните активности помагат да се поддържа циркадният ритъм и да се спи по-добре.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA