Осъзнатостта променя мозъка на учениците, установиха учените

Лидия Делирадева 03 септември 2019

Проучванията на учени от Масачузетския технологичен институт показват, че осъзнатостта - практиката да се фокусира вниманието върху настоящия момент - подобрява академичната ефективност на децата и психичното им здраве. Проучването е проведено с ученици от 5 до 8 клас в две училища в Бостън.

Упражненията за повишаване на осъзнатостта са създадени, за да насърчат учениците да обърнат внимание на дишането си, да се съсредоточат върху настоящето и да не се отвличат в мислите си в миналото или бъдещето. Обучението се е провеждало ежедневно в продължение на осем седмици.

Наблюденията показват, че повишената съсредоточеност на децата се свързва с по-доброто представяне в училище, по-малко отсъствия от час и намалени нива на стрес.

Изследванията също така откриха за първи път, че тренирането на съзнанието променя и мозъчната активност при децата.

Така шестокласниците, завършили обучението по осъзнато поведение, са се почувствали не само по-малко стресирани, но и са показали спад в активността на областта на мозъка, която е отговорна за страха и други емоции.

„Тренировката  за повишаване на осъзнатостта може потенциално да предотврати или смекчи разстройствата в настроението, свързани с по-високите нива на стрес", казват учените.

Сега екипът подготвя друг експеримент, който ще оценява дългосрочните последици от тази практика. Обучението за повишаване на осъзнатостта ще се провежда през цялата година и в много училища. Авторите смятат, че подобни занятия могат да бъдат от голяма полза както за здравето на децата, така и за тяхната успеваемост в училище.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA