Край на безсънието! 10 стъпки към перфектния и пълноценен сън

Ежедневното практикуване на тези 10 неща почти със сигурност гарантира, че няма да броите овце до ранните часове на деня.

Димитър Андонов 01 април 2020

Оставете колкото се може повече естествена светлина във вашия дом или работно пространство. Дръжте завесите и щорите отворени през деня, преместете бюрото си по-близо до прозореца и в никакъв случай не използвайте изкуствена светлина, ако навън все още е светло.

Когато е възможно, бъдете на чист въздух. Трудно е, когато сме в големия град и още по-трудно, когато сме под карантина. След като отмине периода на социалната изолация, правете вечерни разходки, а през останалото време излизайте поне за половин час на терасата си, за да се освежите и проветрите. 

Край на безсънието! 10 стъпки към перфектния и пълноценен сън

Опитайте се да ставате по едно и също време всеки ден. Това помага да настроите вътрешния си часовник и да оптимизирате качеството на съня си. Изберете време за лягане, в което вече обикновено се чувствате уморени. Ако спите достатъчно, трябва да се събудите естествено, без да имате нужда от аларма. Ако не ставате без будилник, със сигурност ви е необходим по-ранен час на лягане.

Избягвайте успиването. Знаем, че е трудно и ще излъжем, ако кажем, че не го правим често, но специалистите казват, че колкото по-голяма е разликата между графиците ни за сън през седмицата и през уикенда, толкова по-възможно е да се чувстваме така, сякаш борим часова разлика. 

Бъдете умни по отношение на дрямката. Въпреки че дрямката е добър начин да компенсирате загубения сън, ограничете следобедните си такива до 15-20 минути в ранния следобед. 

sleep

Не заспивайте веднага след вечеря. Ако усетите пристъп на сънливост веднага след вечеря, вдигнете се от дивана и направете нещо активно. Измийте чиниите, обадете се на приятел, пригответе дрехите си за следващия ден. Ако заспите преди 22:00 ч., рискът да се събудите посред нощ и да започнете да броите овце, е двойно по-голям, отколкото по принцип.

Избягвайте синята светлина до 1-2 часа преди лягане. Синята светлина, излъчвана телефоните, телевизорите и компютърите е наистина вредна за очите ни. Намалете употребата на тези устройства възможно най-много, а ако все пак не можете да се откажете от тях напълно, използвайте специалния режим на дисплея, който намалява яркостта на екрана.

food

Ограничете кофеина и никотина. Най-вероятно няма да се изненадате, но все пак е добре да знаете, че кофеинът е в организма ви от десет до дванадесет часа, след като сте изпили кафето си! По същия начин действа и тютюнопушенето, особено ако обичате да го практикувате точно преди да си легнете.

Намалете сладките храни и рафинираните въглехидрати. Яденето на много захар и рафинирани въглехидрати като бял хляб, бял ориз и тестени изделия през деня може да предизвика невъзможност за заспиване.

sleep

Легнете и спрете да мислите за всичко. Да, знаем, че когато сте насаме с мислите си, имате възможност да направите обзор на всичко, което се е или не се е случило през деня, но ви съветваме да направите обратното. Изключете се от всичко и просто се настроете за почивка. Толкова е просто!

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ: МАХНЕТЕ ТЪМНИТЕ КРЪГОВЕ ПОД ОЧИТЕ

ХУБАВАТА КОЖА - ВЪЗМОЖНА САМО АКО ЛЕГНЕМ ПРЕДИ 23 Ч.

3 НАЧИНА ЛИЦЕТО ВИ ДА НЕ ИЗГЛЕЖДА УМОРЕНО. НИКОГА ПОВЕЧЕ!

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA