Козметичната индустрия и океаните - разказва внукът на Жак-Ив Кусто

Преди 10 години 8 юни е официално обявен за Ден на защита на океаните - на тази дата екоактивистите организират различни действия в подкрепа на екологичната чистота, а козметичните компании пускат специални лимитирани продукти. Една такава компания е La Mer. Тази година марката отново пусна лимитирана серия на емблематичния овлажняващ крем Crème de la Mer - този път в синя преливаща се опаковка с блестящи водорасли. Филип Кусто - основател на организацията EarthEcho и внук на френския изследовател Жак-Ив Кусто, споделя  какво може да се направи, за да се подобри състоянието на океаните.

Семейство Кусто и океаните

„Преди седемдесет и пет години дядо ми Жак-Ив Кусто, заедно с партньора си Емил Ганян, създадоха първия акваланг - безопасен апарат за дишане под вода. От този момент нататък хората бяха свободни да плуват под водата и да изследват океана. Той също така вземаше със себе си под водата фотоапарати и направи първите снимки на коралови рифове, акули и други морски и океански обитатели, които днес ние всички добре познаваме. Дядо ми, а после и баща ми винаги се бореха да запазят природата на океаните - тази страст се предаде и на мен. Нашето семейство беше първото, което изследва океана, първото, което го снима, и първото, което призова за защита на целостта на подводния свят”, споделя Филип Кусто.

Жак-Ив Кусто

За организацията EarthEcho

„Преди четиринадесет години създадох EarthEcho, защото вярвам, че по-младото поколение може да промени света. Нашата мисия е да дадем на младото поколение възможност и инструменти да направят това. През последните 14 години повече от два милиона души са участвали в нашите програми в над 146 страни.”

По темата за Деня на защита на океаните

„Всяка година организаторите избират тема за Деня на защитата на океаните - тази година тя е „Пол и океани”. Този път празникът иска да припомни важната роля на жените в изучаването и защитата на този отделен свят. Много е важно жените да участват във всички аспекти на нашия живот - в политиката, науката и бизнеса. Жените са ключът към решаването на много проблеми и те трябва да участват в създаването на нашето екологично бъдеще.”

Как можете да подобрите живота на океаните, живеейки в голям град или мегаполис

„Както казва Боно – солистът на U2 - „пазаруването е политика". Когато купувате продукти или каквито и да било неща, помислете как те влияят на околната среда. Портфейлът ви има огромна сила - можете да подкрепите компании, които правят този свят по-добър. Не е необходимо да живеете на крайбрежието, за да влияете върху компаниите. Отново, без значение къде живеете, можете да подкрепяте политиците, които мислят за околната среда. Във всяка страна има много красиви, почти недокоснати места. Настоявайте държавата да се грижи за тези места.”

Как козметичните марки могат да предпазят океаните от замърсяване

„За да остане природата на океаните непроменена, компаниите трябва да бъдат част от мисията за тяхната защита. Козметичните марки не са изключение. Ето защо ние си сътрудничим с La Mer. „Здравите" океани са жизненоважни за тази марка, тъй като там се добива ключов компонент от техните продукти. За мен кампанията „La Mer Blue Heart" е особено приятна, тъй като тя привлича младата аудитория към проблема със замърсяването на океаните и тяхната оптимистична философия съвпада с нашата.”

Вие също можете да се присъедините към La Mer и Филип Кусто - за всеки пост в Instagram с два хаштага #LaMerBlueHeart и #LaMerDonation, публикуван през май или юни, кампанията ще дари $25 на Фондация „Синьо сърце”. Цялата събрана сума ще бъде изразходвана за проекти за опазване на океана по целия свят.

 

X