Фотография: High Noir
Знаем добре, че разказването на истории е отчасти умение, отчасти вроден талант. Не съществува категорично правилен или грешен начин да представиш гледната си точка, но доста лесно можеш да разбереш кога си направил впечатление, предизвикал емоция или провокирал промяна.
Това тържествено твърдение вече е вярно колкото за офлайн реалността, толкова и за случващото се онлайн. Именно възможността да бъдеш себе си по интересен начин отличава успешните social media профили от статичните, а желанието за развитие и максимална ангажираност e закодирано във философията на най- голямата агенция за инфлуенсър маркетинг у нас – INFLUENCER.BG.
Ния Коцева - съосновател и управител на INFLUENCER.BG
Ния Коцева и Елизабет Лазарова-Йовчева са двете основни движещи сили от създаването ù през 2017 г., когато се превръщат в първата агенция, специфично насочена към инфлуенсър маркетинга. Иван Иванов им помага като бизнес консултант, но от 2020 г. също е неразделна част от екипа, тъй като виждат нуждата от допълнител но бизнес знание, особено във време, когато кулминацията на индустрията изглежда по-близо от всякога. Основната философия на INFLUENCER. BG е грижата за интересите на всички заинтересовани страни - рекламодатели, агенции, инфлуенсъри. "Вярваме, че това е ключът за успешното провеждане на кампании, и приемаме сериозно нашата отговорност за това като експерти в бранша", разказват те. "На първо място дефинираме добре целите заедно с клиента, след това внимателно ги адаптираме към особеностите на нашата индустрия. Когато те са съгласувани и са изяснени количествените и качествените измерители, които определят успеха на кампанията, обръщаме особено внимание на селекцията на създателите на съдържание, които ще активираме. Ние сме хората, които познават добре пазара, и предложението на подходящи инфлуенсъри е ключово. Не се лимитираме с лицата, с които ни е най-удобно да работим, а търсим най-добрата селекция за успеха на кампанията", като гарантират доброто изпълнение, но в същото време се грижат за изключително важен елемент от процеса, който сравнително често остава захвърлен назад – необходимостта от креативност и индивидуалност.
Агенцията има две основни посоки на действие - обслужването на брандове за техния инфлуенсър маркетинг, как то и менажирането на инфлуенсъри. За второто работят с някои от най успешните създатели на съдържание в страната, част от които са до тях от самото начало. "Пътят ни с Емил Конрад започна заедно, когато основахме агенцията. С Изи, която е на корицата на този брой, също сме заедно от много години и сме спомогнали реализирането на повечето ù странични проекти, давайки стратегическа подкрепа и координация - книгите, брандът ù "Вълнение", колаборацията ù за неин личен бленд кафе. Стараем се да реализираме мечтите на нашите партньори и да помагаме те да се чувстват добре в отговорната си роля", уточняват Ния, Елизабет и Иван.
Елизабет Лазарова-Йовчева - съосновател и главен оперативен директор на INFLUENCER.BG
За екипа на INFLUENCER.BG инфлуенсърът е човек, който създава интересно и креативно съдържание пред ангажирана аудитория. "Тоест човекът показва умения да създава добро съдържание в собствената си ниша и това го отличава, а последователите му показват интерес и имат интеракции със съдържанието, което публикува." Най-ключово в целия процес е именно това – доверието между инфлуенсъра и последователите му. Агенцията е официалната инфлуенсър маркетинг такава за България на много световни и локални брандове. "В основата на този тип обслужване стои силно стратегическо планиране и прецизиране, менажиране на създаването на съдържание на десетки инфлуенсъри едновременно и добра отчетност и анализ в края на кампанията. Екипът ни се състои от някои от най-добрите експерти в инфлуенсър маркетинг индустрията в страната, с повече от 1000 кампании зад гърба си и постоянно се разраства, което ни позволява да обслужваме мащабни и комплексни проекти за нашите клиенти."
И понеже маркетингът не съществува във вакуум, макар много хора да се опитват да го поставят в рамки, те интегрират цялостния обхват с други активности и подпомагат успеха на кампаниите не само с рекламни постове, но и с различни медийни активации, физически събития и интерактивни дейности, които по алтернативен, но натурален за средата начин отварят врати към нови възможности. "Инфлуенсър маркетингът много добре допълва големи медийни кампании и стига до аудиторията, която не е достатъчно активен потребител на телевизионни и други традиционни формати. По този начин си проправяме път към поколенията, с които бизнесите имат по-трудна комуникация по конвенционалните канали. Искрено вярваме, че колкото повече активности има около една инфлуенсър маркетинг кампания, които я подпомагат, толкова по-успешни ще бъдат резултатите."
Иван Иванов - партньор и директор Бизнес развитие и стратегия на INFLUENCER.BG
Няма как да не стане дума за резултатите. "За всички кампании залагаме KPIs (т.нар. ключови показатели за изпълнение – бел.ред.), така че да имаме очаквания за резултатите и да можем заедно с клиента да определим успеха на кампанията, когато приключи. А успехът в посока аудиторията е видим спрямо техните реакции - харесванията, коментарите, дискусиите и цялостната обратна връзка. Ако сме си свършили добре работата, аудиторията не е останала основно с впечатлението, че това е рекламен пост, а си е взела нещо повече - нова информация, интерес, реална препоръка, или в най-добрия случай - сдобила се е с нов продукт", признават с усмивка. И тъй като светът непрекъснато се развива, а в рамките на миналата година екипът на агенцията дори направи подробен обзор на темата, неизбежно е да не стигнем до тенденциите. "Има три основни, чиято важност се засилва всяка година и нуждата от тях в нашата сфера расте все повече. Първата е автентичността - със засиленото развитие на технологиите хората все повече имат нужда от човечност, да виждат истински хора, които говорят за истински проблеми от живота. Всички са изморени от перфектност и от филтри. Профилите, които бележат голям растеж, са именно тези. Втората тенденция е креативността. При толкова много профили и свръхпроизводство на съдържание път си пробиват особено креативните профили. Те се изразяват в стойностен хумор, технически умения за обработка на снимки и видеа, жесток стайлинг, дизайн елементи, видеа тип продукции и други. Третата тенденция е лоялността - както към публиката, така и към продукти и рекламодатели. Аудиторията е много сетивна към искреността на инфлуенсърите, което свързваме и с темата за автентичността. Честата смяна на рекламодатели или генералното пренасищане с рекламно съдържание прави лошо впечатление на последователите, а обратното - дългосрочните партньорства с конкретни брандове, показва последователност и лоялност." Така разбираме, че не е задължително алгоритмите и тенденциите да бъдат приемани като нещо негативно, стига да знаеш как да боравиш с тях. Разбира се, само ако искаш резултатите, удовлетворението и смисълът да вървят ръка за ръка, каквото и да се опита да застане помежду им.