Национален Розов ден в подкрепа на борбата с рака на гърдата

Има един въпрос, който трябва да си зададем точно днес - промени ли се отношението ни към заболяването?

Димитър Андонов 08 октомври 2020

8 октомври се превърна в своеобразна традиция в рамките на Световния месец за борба с рака на гърдата, която няма как да бъде пропусната дори и в предизвикателната 2020-а. Националният Розов ден се провежда по инициатива на Avon България и призовава всеки, желаещ да изрази подкрепата си, да облече розово и сподели пост в социалните мрежи с #avonpinkday, #вижпромяната и #WatchforChangе.

Промяната е основна тема в борбата срещу рака на гърдата през тази година, тъй като Аvon оценява дългия път, през който сме преминали всички ние като общество за последните 19 години, откакто кампанията се провежда в България.

Днес знаем, че ранното откриване на рака на гърдата може да спаси живот и именно затова никоя жена не бива да бъде в неведение. Днес знаем, че проблемът изисква гласност, осъзнаване и взаимност – от цялото общество, всеки ден. Проблемът изисква постоянство, а през всички тези години Avon България възприема работата по него като своя мисия и поставя за своя основна и най-важна цел осигуряването на осведоменост относно женското здраве.

Промяна се усеща с всяка следваща година, когато все повече хора подкрепят кампанията и показват, че истински вярват в нея, постоянни са в посока превенция и познават симптомите на болестта. За промяната ни напомнят и символично осветените в розово сгради в София и редица общини в страната, които всяка година виждаме по време на Националния розов ден. Розовата светлина има за цел да затвърди още веднъж вярването, че никоя жена не бива да остава на тъмно за рисковете и симптомите от развитие на рак на гърдата, а ранната превенция, както и високата осведоменост по темата, са ключови.

За съжаление статистиката продължава да бъде все така стряскаща - над 50 000 българки са диагностицирани с рак на гърдата, а случаите се повишават със средно 3800 всяка година. Все още има много жени, които поради една или друга причина пренебрегват здравето на своите гърди и не са постоянни по отношение на своя годишен профилактичен преглед.

Благодарение на общите усилия на представители и клиенти на Avon, компанията е дарила над 1 500 000 за превенция и ранна диагностика на болестта. Вече 5 години Avon си партнира успешно с Фондация „Една от 8", благодарение на които, успява да разшири своя обхват и да окаже подкрепа на диагностицираните жени. Дарените от Avon средства осигуряват безплатна психологическа, юридическа, информационна и практическа подкрепа, която Фондация „Една от 8" предоставя директно на засегнатите жени, техните близки и семейства.

X