Ким Кардашиян, Кейти Пери и Наоми Кембъл бойкотират социалните мрежи

Дамите са част от големия отбор знаменитости, които подкрепят инициативата #StopHateForProfit.

Димитър Андонов 16 септември 2020

Ако днес очаквате някакъв пост от Ким Кардашиян Уест, Кейти Пери, Майкъл Б. Джордан или Аштън Къчър, имайте предвид, че няма да видите такива. Изброените звезди са само част от многото знаменитости, които обявиха, че в рамките на 24 часа ще "бойкотират" Instagram акаунтите си, за да подкрепят движението Stop Hate For Profit, което се обявява срещу речта на омраза и дезинформацията в различните платформи.

Множество големи брандове като Starbucks, Coca-Cola и Verizon също подкрепят инициативата и призоваха своите почитатели да не пропускат възможността. Членовете на организацията настояват и за премахването на Facebook групи, които подчератават превъзходството на бялата раса, както и омразата и насилствените конспирации - нещо, което въпреки солидната доза доклади, екипите на компаниите не правят.

https://www.instagram.com/p/CFKvmvIgADq/

Един от многото примери е скорошно създадена група, призоваваща за подкрепа на полицаите, които упражняват насилие спрямо протестиращите в подкрепа на Black Lives Matter. След като става сензация в социалните мрежи, но не бива премахната, главният изпълнителен директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг споделя, че става дума за "оперативна грешка".

Сред участниците, които ще подкрепят своеобразния бойкот и във Facebook, са Наоми Кембъл, Ейми Шумър, Кейт Хъдсън, Леонардо ди Каприо, Айла Фишър и мениджърът на талантите Скутър Браун.

https://www.instagram.com/p/CFLuYMQBX8b/

Ким Кардашиян, която разполага с един от най-следваните акаунти в Instagram, споделя: "Обичам, че мога да се свързвам директно с вас чрез Instagram и Facebook, но не мога да седя и да мълча, докато тези платформи продължават да позволяват разпространението на омраза, пропаганда и дезинформация", казва тя в официално изявление. "Дезинформацията, споделена в социалните мрежи, има сериозно въздействие върху изборите ни и подкопава нашата демокрация. Моля, присъединете се към мен утре, когато ще „замразя" профила си в Instagram и FB, за да кажа #StopHateForProfit."

Въпреки временният бойкот на част от рекламодателите, въздействието върху приходите на компанията са минимални, тъй като сумата им се е увеличила с около 32% за последната година.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ:

X