Ивайло Серафимов за модата, стилa на майките и second hand обзавеждането

Той е многоцветен персонаж, той е вдъхновение, той е удоволствие за сетивата. Такъв е и неговият бранд YVAILO

Силвия Канин 08 юли 2020

Следваме го онлайн и сме истински фенове на концепцията му за мода - смислена, отвъд тенденции , размери и ограничения. Ивайло Серафимов е движещата сила зад YVAILO, бранд, който ни кара да вярваме, че модата с послание е възможна дори на малък пазар като нашия. С идеи отвърд границите на родината ни, Ивайло е търсещ мечтател, който напуска космополитния Лондон, за да започне да живее живота си с истинска наслада. Той и неговият партньор в живота и в бизнеса Гоце преобразяват една къща недалеч от София и го правят по устойчив начин, който кореспондира с философията им за модата, бизнеса и живота като цяло!

Как се промени YVAILO, откакто си обратно в България?

Промени се много, и за хубаво. Така, както винаги исках да бъде, а не беше, защото играехме по правилата на индустрията – колекции два пъти в годината, по сезони, непрекъснато бълване на дрехи, показване шест месеца по рано. Познатите стереотипи. Няма да спра да го повтарям, че заслугата за промяната беше на прекрасната Надя Петрова и нейното обучение "small business, BIG impact”. Просто ми отвори очите от раз. Отне ни година, докато изградим бизнеса отново, така както искаме. Но го направихме безкомпромисно, изцяло спрямо нашите ценности и това, което изповядваме истински: изграждането на безупречен стил, неподвластен на модни тенденции, възрастови ограничения и размери на тялото. 

Може ли в България да се развива и да се печели от бранд, който не е fast fashion?

В текущия момент е трудно да се печели от мода, не само в България, но и световно. Свидетели сме на цели бизнеси, включително и вериги от магазини, доказани през годините, които фалират. Ситуацията няма да се промени в близкото бъдеще. Няма да бъде "както преди”. И по-добре, защото тази безкрайна, никому ненужна продукция рискуваше да задуши нас и планетата ти трайно. 

Доволен съм, че за нас март и април бяха силни месеци и не усетихме кризата. Дължа го на това, че сме си създали наш си свят с клиентите ни, далеч от обичания моден шум.

Разкажи ми как и кога се роди идеята на етикета, където е посочен размера на всяка дреха да има закачливи послания :) ?

Роди се, докато уговаряхме жените, които да включим в нашата фотосесия(шест жени на различна възраст, с различна професия, структура на тялото и размер). Направи ми впечатление, че конкретно размерите Large и Extra Large звучат изключително обидно. А това, че си този размер, не означава, че не си хубав, привлекателен, харесван човек. Напротив, ти можеш да имаш целия чар на света, но за модната индустрия ти си просто ГОЛЯМ РАЗМЕР. Едно остаряло клише, което потиска. Така решихме да променим всичките по таблицата. XS стана Еxtremely Seductive, S стана Stunning, М стана Marvellous, L е Luscious, а XL е Exceptionally Lovable. Имаме и универсален размер в блузите – ONE: fabulous size fits many, който застава еднакво добре на всички размери. Това е истинско постижение, защото показва, че във всеки размер има красота и уникалност. И с етикетите успяваме да напомним този факт.


Има ли размера значение ако искаш да си fashionable и trendy?

Тези две думи за YVAILO не съществуват. При нас съществува единствено изчистен, женствен, безупречен стил. Като такъв, той чупи всякакви ограничения: тенденции, възраст, размер. Имаш една отлична визия, която остава неподвластна на времето. 

Не, размерът няма значение в това да изглеждаш добре.

Майка ти е редовен твой модел. Какво научи от нея за модата и какво тя научи от теб?

Когато сравних снимките й миналата година за популярния 10 YEARS CHALLENGE, видях, че тя няма промяна. Тя изглежда адекватно и тогава, и сега, с това, което е облечена. Това ме наведе на мислите за тенденциите по-горе и разликата им със стила. Колкото до нея, една нейна история, която ще се опитам да разкажа бързо. Тя имаше усещането, че в работата си никога не беше забелязана. Беше невзрачната. Това беше и така, защото да отгледаш две момчета сама майка е трудно. Дрехите тогава не й бяха приоритет. Реших да й вдъхна кураж и нови сили за живот, като й направя различни визии. Тя ги приложи и животът й тръгна с нови сили: от невидимата стана дамата с най-хубавите дрехи и обувки в службата си.  Тогава научи колко важно е да изглеждаме добре. Защото това са очите, с които даваме на света да ни види. 

Как ще се отрази на модната индустрия пандемията, която застигна света?

Пагубно. Голяма чистка, която съжалявам че го казвам, беше нужна отдавна. Тези направо архаични принципи на работа от половин век на индустрия, която се тупа в гърдите колко бързо се променя всеки месец, вече не работят. И това се видя повече от всякога сега. Има нужда от промяна и най-важната е: качество вместо количество.  

Защо избра живот извън шума на града?

Заради близкия контакт с природата, който успокоява и зарежда. Този контакт ме зазимява и ми сваля егото, което е много здравословно. Показва ми истинските, уж дребни, но много съществени неща в живота, на които да се радвам: чистия въздух, песните на птиците, смяна на пейзажа със сезоните, градината с цветя и зеленчуци, тишината и спокойствието.

Не съм привърженик на градовете – вярвам, че ни изнервят и правят хората антипатични един към друг.

Всъщност не те ли гледат странно в района, в който живеете? Обикновено в по-малките населени места цветните и различни персонажи се възприемат за странници.

Като ме видят, се кръстят с два пръста и пръскат със здравец и светена вода. (смее се). Шегата настрана, напротив. Приели са ме такъв, какъвто съм и то позитивно. Аз съм любезен, мил и винаги първо с добра дума. Поздравявам. Грижа ме за селото и хората в него. А и вярвам, че каквото дадем, това и ще получим в замяна. 

Колко време отне намирането на къщата? И колко да я обзаведете?

Гледах за къща в района около две години, но чисто опознавателно, без директни намерения. Сериозните търсения бяха в рамките на два-три месеца. Бях харесал първо друга къща, но докато реагираме, и я изпуснахме. После на нашата попаднах (не)случайно един ден, докато рових по сайтовете. Дойдох на оглед, и макар да беше в запуснато състояние и с доста объркващо разпределение вътре, веднага я припознах като дом. Хареса ми южното изложение, гледката пред къщата и големия, просторен двор. Колкото до обзавеждането, в момента в който мина сделката за къщата, взех размерите стая по стая и започна планирането на обзавеждането. Бях изключително бърз, защото знаех какво искам и какво да търся. В рамките на два месеца успяхме да намерим почти всичко, което е постижение, имайки в предвид, че 80% от мебелите са секънд хенд.

В твоите инстаграм сторита често споделяш, че повече неща във вашия дом са лични проекти. Колко ви струва обзавеждането и ремонта? Може ли човек да постигне удобство и красота в дома без много средства?

От бизнес култура съм че научил, че суми се дискутират само с бизнес партньори и то насаме. Иначе общото между всеки бизнес и ремонт е, че трябва да има заложен бюджет. Колкото по-тесни рамки, толкова по-креативно действа. Нашите сторите са типичен пример за това, че имаш ли правилната идея, реализацията може да се постигне и с малко средства. За пример, общата сума на всички наши мебели вкъщи се равнява на един малък потребителски кредит. Постижение, с което се гордея, още повече че е sustainable метод.

 

X