Специално, по-специално, H&M Studio S/S 2023

Новата колекция на бранда почита блясъка на стария Холивуд и предизвиква да покажем по-дръзка страна от характера си.

Фотография: H&M, личен архив

Ще летим до Атина! Страхотно, след като миналото лято се озовах в гръцката столица заради отменен полет и съжалявах, че не разполагам с време за #wanderlusting и #goodvibesonly. Ще летим до Атина заради новата Studio колекция на H&M. Още по-страхотно! И, повярвайте, беше. Но ще стигнем дотам. След малко.

Признавам, че има шанс настоящите редове да звучат като страница от несъществуващия ми личен дневник, но се чувствам длъжен да отправя следния въпрос. Случва ли се положително заредените срещи с нови хора да ви накарат да забравите за лавинообразните мейли и ангажименти в офиса? Да? ОК, не съм само аз. Всъщност това е може би най-завоалираният начин да опиша преживяването с модния бранд, който никога не се е фокусирал върху това да бъде просто бранд…

Екипът на H&M покани инфлуенсъри и представители на медии от Гърция, България, Сърбия и Хърватия - не за да ни потопи, а за да ни хвърли директно с главата надолу в океана от блясък и емоции, който представлява новата им колекция.

След като успяхме да разгледаме част от града и да дадем началото на импровизиран кулинарен тур (вкусната храна е задължителен момент, поне за мен), посетихме локалния шоурум и се запознахме с компанията за следващите дни - домакини, колеги, IT момичета с хиляди последователи в социалните мрежи като Дора Предоевич, Уна Кърлич, Тоня Сотирополу и Евгения Самара. С нас от България пътува страхотната Мирела Илиева. Невъзможно е да не я познавате, без значение дали заради участието ѝ в последния сезон на "Игри на волята", или заради неподправеното ѝ присъствие онлайн, предизвикващо ви да натиснете "follow" и в реалния живот.

Именно в шоурума успяхме да се докоснем до H&M Studio S/S 2023, при която ежедневните модели контрастират с неконвенционалните избори и ни връщат към златните години на Холивуд. Колекцията съчетава познати кройки и традиционни силуети с характерни акценти и ярки цветове – актуалното Barbie розово се среща с черното, а бялото влиза в пряк двубой с различни вариации на денима. Ключовите предложения предизвикват вниманието с обем, изразен във феноменалната вечерна рокля. В божествения, на пръв поглед класически, тренч с широки заострени ревери. В невероятното oversize кожено яке с удължени ръкави и огнени нюанси. В statement аксесоарите, които допълват цялата концепция – дръзкото настроение да скъсява дистанцията между street style философията и червения килим. По такъв начин, че преходът от ден към вечер да бъде лесен, плавен, секси (ама много секси!) и без компромис със стила. В съответствие с дългосрочните цели на марката, всеки модел е изработен от устойчиви материали като органичен памук, рециклиран полиестер, кожа без хром и Naia™ Renew – специално влакно, произведено от 60% устойчиво добита дървесна маса и 40% сертифицирани рециклирани отпадъчни материали.

Между балончетата от просекото и може би стотиците снимки и видеа, които направихме на терасата с гледка към целия град и популярния хълм, чието име така и не запомних, финал на първата вечер в Атина поставихме в Zurbaran. Не казвам, че всякакви опити за диета приключиха с първите деликатеси в опасна близост, но го казвам.

Същинският екшън на следващия ден се оказа концептуална фотосесия, включваща най-горещите модели от Studio перспективата на H&M. Мирела, Дора, Уна, Тоня и Евгения застанаха пред обектива на фотографа Николас Масторас в театър Pallas, построен в началото на 30-те години на миналия век и бързо превърнал се в емблема на града. H&M е първият бранд, който снима на територията на сградата! Не искам да издавам твърде много, защото снимките са истински пожар и разбирате точно какво имам предвид.

Черешката на тортата? VIP вечеря в Athénée. И понеже в Гърция всяка крачка е история, може да се каже, че изборът на този ресторант също не е случаен. Основан още през 1940 г. под името Zonars, той веднага започва да привлича представители на творческия и политически елит, и пленява космополитни персонажи като самата София Лорен. Храната беше великолепна, а атмосферата – толкова приятна, че се наложи да откажем организирания транспорт до хотела и просто да продължим вечерта по улиците на града.

Домът ни за трите дни бе хотел The Modernist - семпъл, модерен (of course), изпипан до последния детайл, минималистичен, но не по традиционния скандинавски начин.

Тръгването, разбира се, се оказа трудно, но в последните часове стигнахме и до flagship магазина на H&M в Атина – четири етажа, аристократична архитектура и безброй детайли, които на практика го превръщат в музей.

Знаейки колко време и нерви изисква организацията на подобен проект, рискувам да превърна финала на текста в някаква форма на благодарствен адрес, но ще се почувствам зле, ако не го направя, така че призовавам за виртуални аплодисменти. Екипът на H&M не само ни накара да се почувстваме специални, но беше част от самата "специалност" – с личните послания и изненади при посрещането в хотела, с приятните разговори, с обещанието пътищата ни отново да се пресекат скоро. Там някъде откриваме и посланието на Studio S/S 2023. Няма значение къде, кога и как, важното е да се чувстваш бляскав, специален, да показваш най-автентичното си Аз. Подобно на марката, която върви смело напред с high fashion фокус и действа дръзко.

Все пак връзката между модата и комуникацията винаги е интригуваща. Забавна. Отличителна. Запомняща се. Точно като нашето преживяване. И като колекцията, която ви очаква този четвъртък.

H&M Studio S/S 2023 ще бъде налична ексклузивно на hm.com на 2 март.

X