Как Адел отслабна с 20 кг?

Диетата "sirtfood" тръгва от спортистите

Люба Вангелова 08 ноември 2019

За първи път в новата си топформа певицата Адел бе забелязана на рождения ден на Дрейк – разбира се, всички са били удивени от метаморфозата й! След раздялата със съпруга й Саймън Конеки, тя се е лишила с 20 кг от теглото си. Как?

Как Адел отслабна с 20 кг?

Според близки на певицата тя се е доверила за фигурата си на Джо Уикс, фитнес треньор и блогър от Великобритания, чийто акаунт в Instagram е следват от около 3 милиона последователи. Джо създава програми за отслабване, предназначени за хора, които не искат да изкарват цялото си свободно време във фитнеса. Но основната тайна в борбата с излишните килограми, всъщност е правилното хранене. Така че на Адел и на други звезди той препоръчва системата сиртфуд (по която се е хранил Принц Хари, за да постигне перфектна форма, енергия и тонус преди сватбата си).

Джо Уикс

Автори на този вид хранителен режим са нутриционистите Ейдън Гогинс и Глен Матън, които през 2016 г. издават книгата „Sirtfood diet”. В нея те обясянват защо тази система на хранене е не просто диета, а по-скоро експресна антиейдж програма, която помага за детоксикацията на организма. Освен това авторите я наричат „стимулатор на производителността". Създадена като специална диета за спортисти (футболисти, ръгбисти и участници в морски регати), тази система включва продукти, богати на ресвератрол – един от най-силните антиоксиданти. От друга страна той принадлежи към класа на клетъчните ензими – сиртуини, които са наричани „гени на дълголетието". Тези протеини имат уникални свойства – те помагат на организма да се съпротивлява на стреса, регулират процесите на стареене, ускоряват метаболизма, изгарят мазнините и възстановяват клетките.

Някои хранителни продукти, богати на полифеноли, са способни да стимулират производството на сиртуини. Именно тях Гогинс и Матън наричат „sirtfoods” по аналогия със „superfoods”.

Храни, които съдържат ресвератрол

Кои продукти съдържат ресвератрол? Освен червеното вино, към списъка добавяме и орехи, целина, зехтин, матча чай, чесън, рукола, тъмни плодове, червен лук, тъмен шоколад и каперси. Именно те могат да отключат процеса на самолечение на тялото и възстановяване на увредените клетки. Зелето и елдата не са богати на сиртуини, но имат подобни свойства.

Хранителният сиртфуд режим е разделен на две части.

По време на първата фаза може да се лишите от 3-4 кг. за седмица и да настроите организма си на здравословен начин на живот. По време на тази „бърза" фаза може да пиете зелени сокове, кафе, зелен чай и да обогатите хранителния си режим с храни от „sirtfoods” спиъка, но се старайте да не консумирате повече от 1000 Kcal на ден. От четвъртия до седмия ден на първата фаза, разпределете режима си в съотношение 50% зелен сок и 50% храна. Общото съдържание на калории на продуктите не трябва да превишава 1500 Kcal на ден.   

Втората фаза е по-приятна.

На ден трябва да изпивате една порция зелен сок и три пъти на ден да се храните със „sirtfood” храни, които съдържат максимално количество сиртуини. От менюто си трябва да изключите всички полуфабрикати и да намалите консумацията на червено месо до 500 грама на седмица. Може да се храните с пълнозърнест хляб и да пиете червено вино 2-3 пъти седмично.

Освен това има общи правила за този начин на хранене. Соковете трябва да приемате минимум един час преди хранене. Последното хранене трябва да е в 19:00 ч. В първата фаза трябва да се откажете от алкохола, кафето трябва да е черно, а чаят – зелен, също е важно да пиете много вода. За десерт може да хапнете парченце черен шоколад.

Не звучи толкова сложно и трудно - дори напротив. Успех, ако сме ви вдъхновили!

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA