Диетата 5:2 е идеален вариант за уикендите

Лидия Делирадева 11 октомври 2019

Принципите на хранене по модела 5:2 са описани от английския диетолог Майкъл Мозли в книгата му „Бърза диета 5:2". Тя веднага се превърна в бестселър и се радва на милиони последователи по целия свят. И всичко това, защото описва чудесен начин да отслабнем без сериозни ограничения.

Какво представлява диетата 5:2?

Като цяло методът на Майкъл Мозли не предвижда големи забрани или строги правила. Пет дни в седмицата можете да ядете както обикновено, а само два дни трябва да ограничите дневния прием на храна до 500 калории. Периодичното нерадикално ограничение в храненето насърчава загубата на тегло с минимален стрес за организма, съответно резултатът е бавен, но стабилен. Авторът на методиката обещава, че средно на седмица можете да загубите от 0,5 до 1 килограм. Калорийният дефицит през това време ще бъде около 3 хиляди (със среден процент на потребление от 2 хиляди за жените). И ако поне 2-3 пъти седмично отделяте време за физическа активност, то след 2-3 седмици можете да се отървете от килограм мазнини (което е равно на около 8 хиляди калории), а това е доста забележимо количество за средното телосложение.

Как да се храним в делничните дни?

Важно е да се отбележи, че петте делнични дни не трябва да се приемат като cheat meal, тоест не е нужно да преяждате, а после да се опитвате да компенсирате ограниченията, предстоящи през уикенда. В тези дни трябва да се храните както обикновено, не повече и не по-малко. Ако добавите повече зеленчуци и протеини към диетата, това определено ще ускори процеса на отслабване и ще донесе само полза. Важно е да запомните, че тези пет дни не сте на диета, което означава, че официално можете да си позволите всичко, което искате. Психологически е много по-лесно да се придържате към една система на хранене, когато знаете, че няма забрани - това помага да се избегнат сривовете и чувството на вина.

Диетата 5:2 е идеален вариант за уикендите

Как да се храним в разтоварващите дни?

Д-р Майкъл Мозли пише, че през разтоварващите два дни калориите не трябва да надвишават 500 калории (600 калории за мъжете). Например 200 калории за закуска и по 150 за обяд и вечеря. В тези дни можете да си позволите омлет от две яйца със зеленчуци, салата и извара - няма нужда да гладувате. Дори може да не подреждате два „гладни" дни едно след друго, за да не преяждате след това.

зеленчуци

Ползите от систематичните разтоварващи дни

Кери Торенс – специалист от BBC в областта на диетологията - е уверена, че редовните разтоварващи дни имат благоприятен ефект върху организма. Тя отбелязва, че те допринасят за подобряване на мозъчната функция, намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания и рак, понижават холестерола и регулират кръвната захар. Дори да не страдате от наднормено тегло, можете да направите 1 разтоварващ ден на всеки 10 дни или поне да се откажете през този ден от тежката храна в полза на плодовете и зеленчуците - това няма да повлияе на теглото, но ще бъде полезно за тялото ви.

Противопоказания

Диетата категорично не е подходяща за тези, които имат проблеми със стомаха, тъй като дните на разтоварване са противопоказани при язви, рефлукс и гастрит. Преди да започнете диетата, консултацията с лекар няма да бъде излишна: дори и да нямате проблеми със стомашно-чревния тракт, специалистът ще ви помогне да създадете балансирано меню за периода на диетата.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA