Храната за жената: кое ДА и кое НЕ

Докато сме у дома, няма как храната да не заема първо място – но част от неяотнема от младостта ни, красотата ни и дори живота ни

Люба Вангелова 23 април 2020

Пържени храни

Американските учени отдавна твърдят, че пържените храни са най-голямата опасност за здравето на човека. Предвид традиционното хранене в Америка, учени от САЩ са провели мащабно изследване, в което са взели участие 107 хиляди жени. Авторите се изследвали дали има връзка между пържените храни и риска от сърдечно-съдови, онкологични и други заболявания. Разбира се става дума за редовна и ежедневна консумация на пържени храни. Изследването установява, че една или повече порции месо, приготвени на тиган, увеличават риска от сериозни заболявания с 8%, за консумацията на риба или морски продукти – със 7%, пилешко месо – с 12%. Така че пържената храна не трябва да бъде в основата на храненето ви, а месото, рибата или зеленчуците е добре да приготвяте по друг начин.

 

Алкохол

Въпреки факта, че много изследвания предполагат, че една или две чаши на ден могат да предпазят от заболявания на мозъка или сърцето, нито една сериозна медицинска организация не е включила алкохола в списъка на препоръчителните превантивни мерки. Следователно всеки е свободен сам да реши кое е по-важно за него: да получи доза антиоксиданти, с което червеното вино наистина е известно, или да рискува да наруши нормалния метаболизъм и синтеза на хормони. Алкохолът във всякакво количество може да направи кожата по-мазна и податлива на възпаления – именно поради намесата на нормалната работа на нашата биохимична „лаборатория".

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Обезмаслени храни

Без достатъчно мазнини женското тяло буквално престава да бъде себе си: мастните киселини са необходими за производството на половите хормони и за поддържане на общия хормонален баланс. Според изследвания на израелски учени, дефицитът на мазнини в диетата допринася за развитието на ендокринни заболявания – тук е и диабетът, гинекологичните разстройства и заболяванията на гърдите. Наситените и ненаситените мазнини оказват въздействие и върху външността ни. Усвояването на витамините, синтезът на колаген, липидният обмен и дори борбата с целулита са нарушени, ако женският организъм получава предимно обезмаслени храни.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA