WW пуска приложение за отслабване, насочено към деца

Преди броени дни компанията, която доскоро беше позната като Weight Watchers, изненада многобройните си клиенти с Kurbo by WW – безплатно мобилно приложение, което има за цел да помогне на потребители от 8 до 17-годишна възраст да „изградят здравословни хранителни навици". Принципът, на който работи Kurbo, e да поставя храните в три цветови категории: червената се отнася за продукти, в които има твърде много захар като сладкиши или газирани напитки, жълта за храни с чист протени и паста и зелена, към която се числят сурови плодове и зеленчуци.

Апликацията е разработена от екип в Университета в Станфорд, който гарантира, че според проведените тестове, следването на нейните диетични препоръки крие никакви рискове. Въпреки това обаче новината за приложението беше посрещната изключително остро, особено в социалните медии.  Реакцията беше толкова масова и категорична, че потребителите в Twitter дори създадоха хаштаг - #LoveNotDiets, в рамките на който хората да споделят своите лични истории, свързани с темата, и да окуражат децата с наднормено тегло да приемат себе си такива, каквито са. Редица знамениности също обявиха, че Kurbo by WW е просто още един продукт, който ще засили увеличаващата се тенденция за риск от хранителни разтройства при подрастващите.

Данните в тази област са особено противоречиви – никой не може да отрече, че затлъстяването при децата е реален социален проблем, но в същото време процентът на тийнейджъри, които прибягват до крайно нездравословни методи, за да отслабнат, се увеличава с всяка изминала година. Към момента е стартирана и публична петиция за окончателното изтегляне на Kurbo, която вече е подписана от над 84 хиляди души. „Затлъстяването при подрастващите е едно от най-сериозните предизвикателства в  областта здравеопазването на XXI век. Едно от всеки три деца на възраст от 5 до 17 години в Щатите е застрашено от наднормено тегло и затлъстяване. Kurbo by WW има за цел да помогне цялото семейство да изгради здравословни хранителни навици." – гласи официалното изявление на WW. На този етап съдбата на провокативното приложение остава неясна.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA