Beauty Guru Drama

През последните седмици потребителите на една от най-големите съвременни онлайн платформи YouTube бяха разтърсени от уникален по рода си скандал, разразил се между две от водещите имена в листата от независими канали на популярния уебсайт. За тези от вас, които не са запознати, уточняваме, че един от най-прогресивно развиващите се сегменти в YouTube е beauty общността, която се фокусира върху съвети за грим, стил и красота и много от успелите в тази област инфлуенсъри вече предлагат собствени козметични линии.  Драмата, която привлече погледите не само на редовите потребители, но и на медиите в световен мащаб, е свързана с конфликт между Тати Уестбрук – гримьор, чийто канал Tati (който съществува от осем години) се базира предимно върху ревюта на току-що излезли на пазара продукти и Джеймс Чарлс – сравнително нов бюти инфлуенсър, който е в YouTube от приблизително три години, но вече има 14 милиона абонати. Тати и Джеймс се запознават по интернет след като той й пише в качеството на неин почитател, двамата бързо стават приятели и тя съвсем естествено приема ролята на ментор в техните отношения (в момента тя е на 37, а той на 20). Тяхното близко сътрудничество със сигурност е един от факторите, които допринасят за мълниеносното развитие на онлайн кариерата на Чарлс.

Изглежда обаче нещата никога не са такива, каквито изглеждат. Малко след фестивала Coachella Джеймс изненада всички със спонсориран пост в социалните медии, с който промотира продукт на Sugar Bear Hair – компания за хранителни добавки и основен конкурент на Тати, която наскоро пусна на пазара мултивитамин за кожа, коса и нокти – Halo Beauty. Отговорът на Тати не закъсня, тя почти веднага публикува Instagram стори, в което разплакана обяснява, че beauty общността няма никаква лоялност. По-късно тя направи 40-минутно видео в YouTube, с което ясно заяви, че вече не желае да се асоциира с Джеймс Чарлс по никакъв начин и засегна негово поведение, свързано с притеснителния навик да флиртува с хетеросексуални момчета (самият той е открит гей) и го обвини, че използва влиянието си като инфлуенсър, за да търси внимание от хора, които не проявяват интерес към него. Много потребители приеха думите на Тати за абсолютна истина, а не субективно мнение, тъй като до този момент нейното име не е било свързано със сериозни онлайн конфликти и тя наистина може да се похвали с кариера в онлайн пространството, изградена благодарение на години отдаденост и труд.

Beauty Guru Drama

Драмите и клюките в YouTube не са нещо ново, за това какво прави тази различна? Видеото на Тати имаше неочаквано сериозен ефект и Джеймс Чарлс влезе в историята като каналът загубил най-много абонати за най-кратък срок – почти два милиона за няколко дни. Почти веднага, в стил  #metoo гневна онлайн тълпа се нахвърли върху него и на повърхността изплуваха много истории на хора, които твърдят, че са станали жертва на неуместното му поведение.  Първото извинително видео на Чарлс беше кратко, емоционално и предизвика по-скоро негативна реакция, но в рамките на второто си обръщение той отговори с ясни оневиняващи (поне според нас) доказателства на всички обвинения спрямо себе си и, като че ли, успя да успокои духовете, поне на този етап. Самата Тати Уестбрук излезе от скандала с три милиона повече абонати, а след второто си видео (вече гледано 36 милиона пъти) Джеймс възвърна и дори надмина броя на хората, които следят неговия канал. Какво е вашето мнение за тази ситуация?

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA