Да приемем това, което вече знаем

20 декември 2021

Мариан Залцман е готова със своята прогноза за тенденциите, които, според нея, ще дадат дефиниция на новата година. Тя е смятана за един от петимава водещи трендспотъри в света - Мариан стои зад популяризирането на термина „метросексуален". Тя е в класацията за най-влиятелните хора на PRWeek, била е носител на наградата PR News Top Woman и през 2017 г. става член на Залата на славата на PRWeek.

22 за 2022 г.

За съжаление това, което можем да очакваме от 2022 г. е още от онова, което преживяхме тази година, а то е хаос, раздор, разногласия и усещане, че нищо не е както трябва. Усещането не е, че предстои една „честита нова година", а е по-скоро „ох, просто още една година".

Царува хаосът

Тенденцията, което вероятно ще определи 2022 г., е хаосът.  Правилата се променят. Те вече не са познатите ни правила. Бих казала, че тази година ще носи етикета на хаоса, като ще има подварианти на хаос и още нещо – хаос и как се чувстваме физически, хаос и как се чувстваме психически. Според мен хаос и още нещо е може би най-добрият отговор.

Да приемем това, което вече знаем

Психичното здраве излиза на светло

Вече е почти норма, когато попиташ някого как се чувства, те да говорят за психичното си здраве. Ще кажат, че страдат от тревожно разстройство, от депресия. Мисля, че сега сме много по-склонни да говорим открито за това как се чувстваме. И нямам предвид болежките в колената, а наистина как се чувстваме.

Всичко е хибридно

Според мен времената, когато всичко бе осезаемо, тук имам предвид физическия допир, отминават и навлизаме във времето на смесените усещания – малко лични контакти, малко общуване през компютър, малко кибер живот. Наблюдавам и нещо друго. Да имаш домашен любимец е все по-популярно. А в близко бъдеще ще има и домашни любимци роботи. Хората изграждат силна връзка с животните, които гледат, защото те са техните верни приятели в тези трудни времена.

Виртуална стойност

Много е модерно да се говори, че виртуалното има допълнителна или по-голяма, или поне по-модерна, стойност от скучните реални неща от миналото, като например хартиените пари. Вече усвоихме онлайн срещите, знаем как да пазаруваме онлайн, но не съм сигурна как се отнасяме към онлайн активите и мисля, че ще има период на научаване.

67

Липсващата златна среда

Златната среда изчезна от живота днес. Всичко сякаш е разцепено на две – то е или висше или низше, или грамадно или малко. Обикновеното внезапно придоби негативен смисъл в епични размери. А обикновеното си беше напълно чудесно. Животът е крива с възходи и падения и масовите продукти бяха нещо добро в магазините, те се търсеха. Днес магазините се опитват да имитират или скъпите бутици или ниския сегмент. Те не могат да се позиционират.

Неравенство

Днес вече сме наясно с неравенствата. Мисля, че си даваме сметка, че нещата не бяха справедливи. И смятам, че започваме да осъзнаваме всички реални неравенства в света. Разбираме, че водата е лукс. Аз съм много разтревожена от недостига на чиста вода. Тревожа се от глобалното затопляне и как то се отразява на водните ресурси. Мисля, че ние подценяваме значението на чистата вода и смятам, че когато осъзнаем това, ще мислим по различен начин за нещата.

Възторг от науката и страх от науката

Понякога нещата, които науката ни казва, не ни харесват. Не харесваме новините за климатичните промени, не ни се нрави, когато учените ни казват, че Ковид няма да изчезне. Хората са склонни да пренебрегват нещата, които не им харесват. Понякога изглежда, че науката и свободата са в противоречие. Когато хората чуят нещо, което им причинява дискомфорт, те го определят като научна фантастика, а не като наука.

57

Бурните 2020 години – приглушен пост-Ковид хедонизъм

Най-важната промяна, която виждам, и тя ще засегне всички слоеве на обществото, е това, че хората пускат корени и правят всичко възможно да си осигурят безопасно физическо пространство, което може да е домът, офисът, класната стая и пр., но то е мястото, където се чувстват в безопасност. Те ще свиват гнездо, ще прекарват много повече време там, където се чувстват най-сигурни, което означава, че ще намалят социалните си контакти и ще избягват личните контакти. Една от налудничавите тенденции за 2022 г. е това, че хората няма да купуват жилище без килер, защото искат да имат възможност да се запасят с всичко необходимо в случай, че веригите за доставки бъдат прекъснати за известно време.

Може в цялата тази негативна картина и да има някакъв лъч надежда, но ще знаем какъв само с течение на времето, когато погледнем назад.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA