"13-ти август" e първият български късометражен филм на Max

Лентата се нарежда в селекцията със съвременно родно кино в българския каталог на платформата.

Ася Иванова
Ася Иванова 23 май 2024

Фотография: NoBlink!

Стрийминг платформата Max обяви и своя първи български късометражен филм. Това е лентата "13-ти август" на режисьора и сценарист Венцислав Сариев. Той се нарежда в селекцията със съвременно родно кино, "Български продукции", в българския каталог на платформата. 

"13-ти август" е филм, вдъхновен от действителни събития от близкото минало. Историята проследява срещите на Виктор и Таня в края на учебната година на 11-и клас. Двамата стават все по-близки в разгара на лятната ваканция, въпреки опасността, надвиснала навсякъде около тях.

13 август - филм по Max

"Филмът е история по действителен случай. И макар случаят да е един и да е конкретен, съм сигурен, че прилича на много, много други. В България случаите на домашно насилие са плашеща статистика, която все още е тема табу и за която все още не се говори достатъчно. Психологическите травми, които подобна среда нанася на децата, са дълготрайни и често фатални за качеството им на живот като възрастни. Темата за насилието не е нова, но тя е вечно актуална и ще бъде актуална, докато това насилие не бъде разбрано, а причините за него лекувани и впоследствие отстранени. Смятам, че колкото по-открито често говорим за насилието (в лични истории, като тази разказана във филма), толкова повече имаме шанс да изградим защита срещу него," споделя режисьорът и сценарист Венцислав Сариев.

13 август - филм по Max

Филмът вдъхновява инициативата "13-август: заедно срещу агресията и насилието", която е част от кампанията на продуцентската компания NoBlink! и фондация "Не мигайте пред българското кино" с цел превенция на агресия сред младежите. По данни от миналата година всяко второ българско дете (47%) е преживяло насилие под някаква форма до навършване на 18 годишна възраст. Всяко трето дете (34,8%) посочва, че се чувства в опасност у дома, в училище или в общността. Кампанията мотивира за подаване на сигнали и превенция на агресията между и срещу младежи.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA