Какво е Goodvertising? Разбрахме отговора по време на SEE IT BE IT

Силвия Канин 01 ноември 2019

На 29-и октомври в Inter Expo Center See It Be It събра на едно място вдъхновяващи хора от разични точки на света, които имат какво да ни споделят, както професионално, така и лично. Ние бяхме там и се потопихме в света на рекламата и маркетинга заедно с двама от лекторите. Те работят за някои от най-големите брандове в света и вярват, че бъдещето не принадлежи на социалните мрежи, а на прекрасните моменти заедно.


Дейвид Пивк

Какво е Goodvertising? Разбрахме отговора по време на SEE IT BE IT


След прекарани повече от 5 години на различни маркетинг позиции в Европа, Дейвид ръководи дигиталния маркетинг на Nike за Европа, Близкия изток и Африка. Той работи по много награждавани кампании и някои от най-големите спортни събития като Световната футболна купа през 2014-а и 2018-а, Европейското първенство през 2016-а и Олимпийските игри в Сочи.

Като заначало всички искаме да знаем дали получавате безплатни маратонки?

Всички служители имат опция да купуват с отстъпка продуктите на Nike. Няма безплатни маратонки за служителите.

Какво е най-важното нещо, когато искаш успешно да промотираш бранд онлайн в Европа, Близкия изток и Африка?

Този регион е огромна част от света и е важно да се вземе предвид всяка разлика по отношение на консуматорите в различните райони на Европа, Близкия изток и Африка. Не би трябвало да забравяме, че разделенията между онлайн и офлайн изчезват, затова винаги трябва да мислим в посока да дадем преживяване на потребителя във всички възможни канали. Не трябва да мислим за онлайна и офлайна като две отделни неща.

Много хора смятат, че е по-лесно да промотираш огромен бранд като Nike, oтколкото марка, която тепърва влиза на пазара. Така ли е според теб?

Мисля, че и двете задачи са предизвикателство и не мога да кажа, коя е по-трудна от другата. Когато промотираш голям бранд очакванията на потребителите са много високи. Точно заради това трябва винаги да си иновативен и да надскочиш ограниченията. От друга страна ако си малък лейбъл също трябва да си креативен и иновативен, за да привлечеш вниманието към себе си.  Общата нишка между двете опции е креативността и иновативността. Именно те държат бранда гореш и адекватен за клиентите.


Томас Колстер

see it be it


Томас е маркетинг активист с мисия да накара бизнеса да поставя на първо място хората и планетата. Той е създателят на глобалното движение  Goodvertising, което се стреми да провокира рекламната индустия към по-позитивно насочени кампании. Автор на Guardian, Adweek и спийкър на събития като TEDx, SXSW, DAD & Sustainable Brands, той ни разказва защо трябва да инвестираме в смисленото.



Кога осъзна, че трябва да се занимаваш с устойчив бизнес?

Прекарвайки над 13 години в индустрията трябваше да попитам себе си „Каква промяна правя?" Да, карам подмишниците ми да миришат на рози. Да, продавам чийзбургери на хора, който, може би, трябва да помислят преди да ги изядат. И да, в същото време светът e затрупан от социални и природни бедствия, които се смитат в ъгъла. Всичко започна, когато Cop15 се случи в Копенхаген. Почувствах се толкова отчаян от липсата на визия, показана от нашите избрани лидери, че в този момент си казах: Ако ние като рекламна индустрия потигнахме толкова успех в провокирането на консуматорство, то определено можем, със същия набор от умения за разказване на истории, да помогнем за устойчивото бъдеще, което чака зад ъгъла. Бъдеще, което се определя не от това колко печелим, а от това колко сме щастливи. Днес икономиката на някои корпорации е по-голяма от тази на парламента. Помислете какво би се случило ако някои, а защо не и всички, от тези компании обединят сили за по-добро бъдеще?

Какво е Goodvertising?

Goodvertising e име на книга (Thames & Hudson, 2012), която се превърна в движение, което разглежда рекламата като сила за позитивна промяна. Това е моето убеждение, че креативността в бизнеса може да бъде използвана за продъжителна промяна в света.

Финансово предизвикателство ли е за бизнеса да е устойчив?

Не, в никакъв случай. Дори ако се вгледаме виждаме, че устойчивите продукти и услуги увеличават своя дял на пазара. Единственото важно е да знем как да създадем бранд. За съжаление много хора приемат устойчивостта по грешен начин.




 

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA