Храна за секс, храна за красота или храна за настроение – изберете сами!

Лидия Делирадева 20 октомври 2019

Съставихме за вас списък с продукти, повишаващи настроението, както и такива, които зареждат с енергия и помагат в личния ни живот.

ЗА СЕКС

Аспержи. Те могат да събудят желание и в двама ви (въпреки че не изглеждат прекалено секси). В тях има много витамин Е, който допринася за производството на тестостерон и естроген.

Стриди. Вероятно знаете и без да ви казваме, че те са мощен афродизиак. Добавяме само, че стридите са богати на цинк, благодарение на което тялото произвежда повече тестостерон.

Шоколад. В какаото има много фенилетиламин, наричан още „хормон на любовта”. Той настройва романтично и засилва възбудата. Изяжте парче шоколад и отново ще се влюбите в мъжа до вас.

Лют червен пипер. Всяка чушчица е пълна с капсаицин, който стимулира нервните окончания и засилва кръвообращението. Добавете малко от този афродизиак към храната си - и вашият секс ще бъде не просто горещ, но наистина изгарящ.

Диня. В нея има много цитрулин, който увеличава съдържанието на азотен оксид в организма. А той разширява кръвоносните съдове и ускорява кръвообращението, допринасяйки за бързата възбуда.

Червено вино. Съдържа ресвератрол - антиоксидант, който подобрява кръвообращението преди и по-важното - по време на секс. Една чаша качествено червено вино е достатъчна.

Храна за секс, храна за красота или храна за настроение – изберете сами!

ЗА КРАСОТА

Авокадо. Поради мастните киселини, съдържащи се в този плод, в организма се произвеждат специални вещества, които имат добър ефект върху състоянието на косата и ноктите.

Домати. Кожата им е най-доброто оръжие в борбата с акнето. Този зеленчук (някои го определят като плод) съдържа ликопен, който намалява възпалението и спомага за изчистване на порите.

Ягоди. В тях има много витамин С. Необходим е за образуването на колаген - вещество, което е част от кремовете срещу бръчки. Именно на него дължим благодарности за еластичността на кожата.

Праскови. Склад за витамин А, който насърчава производството на нови клетки и помага да се отървете от старите. В резултат на това, кожата става здрава, еластична и мека. Да, точно като праскова.

Боровинки. Тези плодове са пълни с витамин Е. Той е този, който пази младостта и красотата на кожата, засилвайки естествената ù защитна бариера.

Гъби. Те съдържат селен, който помага за поддържане на еластичността на кожата и е наш съюзник в борбата срещу ужасните свободни радикали.

плодове

ЗА НАСТРОЕНИЕ

Моркови. Те са богати на бета-каротин, облекчават стреса и подобряват настроението. Най-добрият антидепресант е няколко моркови за закуска, бета-каротинът се усвоява по-добре сутрин.

Спанак. Той съдържа магнезий, който ще ви направи по-спокойни. Този елемент помага да се намали стресът и да се забрави за главоболието.

Чесън. Мощен антибиотик, който нормализира кръвното налягане и подобрява настроението. Една скилидка на ден - и стресът ще ви заобикаля (както и мъжете, чувствителни към миризмата му).

Бадеми. Те са богати на витамин Е, който укрепва имунната система, и витамин В - помага да се справите с тревожността, а сърцето ви бие ритмично и остава на мястото си, вместо да подскача нагоре-надолу.

Портокали. Витамин С, на който са богати портокалите, ще ви помогне да се успокоите преди всяко важно събитие, да намалите кръвното си налягане и да успокоите кортизола - „хормона на стреса", който ви изнервя.

Банани. Всяка нервна ситуация ускорява метаболизма и в тялото може да се получи липса на калий - един от основните източници на енергия. Бананите, богати на това вещество, ще компенсират загубата.

храна

ЗА ЕНЕРГИЯ

Орехи. Всички те са много питателни и съдържат много полезни вещества. Те са удобни за закуска, а витамините А, В, Е, калият, калцият, фосфорът и желязото в тях ще ви заредят с енергия за целия ден.

Овесени ядки. Диетичните фибри, които съдържат, спомагат за поддържането на доброто настроение. В допълнение, овесената каша има много витамин В и помага да се набави енергия от въглехидратите.

Вода. Нашата енергия директно зависи от това колко гладко протичат всички метаболитни процеси. И без достатъчно течности, сривът в системата е неизбежен.

Леща. Източник на въглехидрати, протеини и калий, лещата е богата и на витамини от група В, желязо, цинк, калций, и в същото време има нисък процент мазнини. Идеален продукт.

Яйца. Такова количество протеин, необходим за поддържане на доброто настроение, е малко вероятно да намерите в друг продукт. Яйце за закуска - и сте пълни с енергия, която ще ви стигне поне до обяд.

храна

 

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA