Нова ера за Balenciaga: Пиерпаоло Пиколи пое поста креативен директор

Ася Иванова
Ася Иванова 21 май 2025

Фотогрфия: Profimedia

Светът на висшата мода е на прага на значима трансформация – Пиерпаоло Пиколи, дългогодишен творчески директор на Valentino, поема юздите на Balenciaga. Новината бе потвърдена от френския луксозен гигант Kering, който притежава модната къща, заедно с марки като Gucci и Yves Saint Laurent.

Пиколи ще встъпи в длъжност на 10 юли, а дебютната му колекция ще бъде представена на Седмицата на модата в Париж през октомври. Решението идва след напускането на Демна Гвасалия, който от 2015 г. насам беше лицето на Balenciaga. Той ще бъде запомнен с екстравагантните си дизайнерски решения – от чанти във формата на кафе чаши до обувки, вдъхновени от уличната култура и Ikea.

дизайнерът Пиерпаоло Пичоли

Назначението на Пиерпаоло Пиколи в Balenciaga се възприема като силен стратегически ход от страна на Kering, особено на фона на отчетените близо 15% спад в продажбите на групата за първото тримесечие на 2025 г. Пиерпаоло вече загатна за новата посока: "Вярвам в мода, която изразява увереност, човечност и интелигентност. Това е нова епоха," заяви той.

Промяната бележи не просто смяна на творчески курс, а възможност за рестартиране на идентичността на Balenciaga.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA