Фотография: PR
Не знаем дали има някаква конкретна причина, но тази година големите модни компании не се отнасят към коледните празници само като към маркетинг стратегия. Ноември и декември бързо се превърнаха в поле за креативност – късометражни филми, сторителинг, който лавира между носталгия, фантазия и ирония, прескачане от снежни пейзажи до градски вечери и далечни дестинации.
Всичко е бляскаво, но дали заради случващото се в целия свят, или просто защото доказано работи добре, този път минава през призмата на емоцията и въображението.
„Зимната приказка" на Prada ни покани на road trip и показа, че няма лошо изведнъж просто да спреш колата и да оцениш околностите, пътувайки за дома. Ferragamo постави акцент върху ръчно изработените детайли, но чрез тематичните приятелски събирания. Miu Miu ни прати в британската провинция, а Louis Vuitton избра движението и светлината, които водят в елегантността на сезона.
Празничните кампании винаги са стратегическо преплитане на визуална разкошност и културни кодове, които работят перфектно в периода на повишената емоционална ангажираност и импулсивни покупки. И те обаче се усещат по различен начин, когато символиката и посланията създават преживяване. Без значение дали ще почукаш на вратата на Burberry, пуснеш светлините в цирка или магическата градина на Dior, или седнеш на масата на Saint Laurent.