Колко вода наистина трябва да пием?

Истината е във виното, но здравето е във водата!

Люба Вангелова 21 август 2019

Няколко са важните моменти, в които трябва да приемате вода, така че тя да бъде наистина полезна.

Сутрешната чаша

На гладно, веднага след като се събудим, трябва да пием 200 мл вода със стайна температура. По желание може да сложите и лимон, но никак не е задължително. Тази чаша събужда организма след бездействието му през нощта. Половин час след тази чаша може да пиете кафе и да закусвате – водата вече ще е подготвила храносмилателната ви система, което превръща усвоената храна в полезна.

Преди хранене

За добра подготовка на храносмилателния тракт преди обяд/вечеря и за потискане на необичайния апетит, помага чаша вода, приета 30 минути преди хранене. Ще видите, че ако спазвате тази система, трудно бихте се справили с иначе обичайна за вас порция. Но пиенето на вода половин час след хранене не е препоръчително. Водата „измива" храносмилателните ензими и разтваря стомашните сокове, като забавя целия процес на храносмилането.

Колко вода наистина трябва да пием?

Вода по време на тренировки

Тази точка провоккра големи спорове. В много форуми препоръчват пиенето на едва ли не 2-3 литра вода по време на тренировки, което е фундаментално грешно! Ако приемате такова количество, ви не само премахвате токсините и шлаките от организма, но и нарушаате баланса на електролитите и минералите, които просто нямат време да се възстановят. Най-добрият вариант е: първият ден да се претеглите преди и след тренировка. Разликата в теглото ви ще бъде между 300 и 1000 грама в зависимост от характеристиката на телосложението ви. Точно тази разлика трябва да компенсирате с вода по време на тренировките.

Персонална дневна норма

Учените нямат отговор на въпроса колко вода на ден трябва да изпива всеки. Приблизителната медицинска норма е 30 мл вода на килограм телесно тегло. Ако сте 55 кг, трябва да изпивате 1.5 л на ден. Но ако при това количество се чувствате дехидратирани, изпивайте още. И не забравяйте да ограничите количеството на солените храни и на пикантните също – натрий и хлор задържат течности в организма и причиняват оттоци, след което трудно бихте утолили жаждата си.

Най-добрият вариант е да пиете вода малко и често. На първо време може да се наложи да се заставяте да изпивате по една чаша вода на всеки час. След това ще го превърнете в навик. Не злоупотребявайте с кафето и с другите количества течности. Подутото лице сутрин не е добра гледка за никого!

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA