Хей, колко вода изпи днес?

И не, под вода нямаме предвид мохито, чай или капучино.

Димитър Андонов 22 януари 2020

Преди да започнете да четете този текст, искаме да вземете чаша вода, която да изпиете, докато приключим. Не искаме да звучим като бабите ви, които непрекъснато ви казват, че трябва да хапвате повече, защото сте отслабнали и т.н., но е важно да пием вода. Понякога имаме списък с 423843995367 задачи, които да свършим, още толкова телефонни разговори, които да проведем, поне 3 срещи, на които да отидем и просто забравяме. Понякога да се храним, понякога да се усмихваме, а понякога и да пием вода, а именно тя помага за правилното функциониране на органите, за хормоналния баланс и имунната ни система. Системната дехидратация не е добър избор, който да направим. Звезди като Рийз Уидърспуун, Дрю Баримор и Кери Уошингтън знаят това отлично, затова се заехме да подберем правилата, които трябва да спазвате, когато става дума за консумацията на вода.

1. Пийте вода със стайна температура. Тя е много по-хидратираща в сравнение със студената вода и дава енергия, която тялото ни може да абсорбира, докато тази, която е с няколко градуса по-студена, уврежда нормалното циркулиране на кръвта и затруднява храносмилателния процес.

2. Първото нещо, което трябва да правите всяка сутрин, е да пиете вода. Започнете деня си с чаша топла вода, в която сте изтискали половин пресен лимон – витамин C, детокс и хидратация едновременно. Какво повече можем да искаме?

3. Пийте вода между храненията, не по време на тях. Понякога е малко трудно да се справим с този „закон", но е добре да се съобразяваме с него, ако искаме да се радваме на нормални храносмилане и обмен на вещества. Трябва да приемаме вода 30 минути преди хранене и поне час, след като сме приключили с вкусната вечеря или обяд.

4. Не пренебрегвайте храни, богати на вода. Очевидно е, че водата сама по себе си е първият и най-важен източник на хидратация, но има някои страхотни зеленчуци, които вършат същата работа. Краставицата и целината са сред тях, като освен вода, те са много богати на витамин B и електролити.

5. Компенсирайте за кофеина и алкохола. Когато пиете капучино или розе, тялото ви абсорбира от нормалното количество вода, с което разполага по принцип. Хубаво е за всяка изпита чаша кафе, да пиете по 250 мл. вода.

6. Носете бутилка със себе си. Постоянната хидратация не е трудна или непосилна задача. Вземете си красиво стъклено шише, което е перфектно за многократна употреба и което ще можете да пълните, където и да сте в момента, без оправдания. Да допълним ли, че ще бъдете и екосъобразни?

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA