Големите ползи на сладките картофи

Кристина Гочева 06 август 2020

Сладките картофи или батати са невероятно питателна храна, пълна с антиоксиданти като бета каротин, витамини C, E, D и минерали като манган и желязо.

 

Големите ползи на сладките картофи

 

Високото съдържание на калий, помага за понижаване на кръвното налягане, като премахва излишния натрий и регулира баланса на течностите в организма.

Сладките картофи са отлична антистрес храна и се знае, че помагат за отпускане на мускулите, стабилността на нервната система и балансиране на когнитивната функция.

 

сладък картоф

 

Бататите са една от най-добрите храни за борба с рака и особено при превенция на рак на гърдата, дебелото черво, белите дробове, кожата и устната кухина.

Сладките картофи са известни с това, че са лесно смилаеми и са много добър вариант при язви, възпалени черва, храносмилателни разстройства и запек.

Съдържат съединения, наречени фитохелатини, които могат да се свържат с тежки метали като олово, живак, мед и кадмий и безопасно да ги изведат от тялото.

 

сладък картоф

 

Когато малки деца случайно погълнат монета, препоръчително е майките да им дават сладък картоф, защото той ще се залепи за предмета и ще му позволи да премине по-лесно.

Ползите за здравето на сладките картофи са най-големи, когато се консумират сурови, задушени или печени.

 

сладък картоф

 

От тях много лесно може да направите вкусна и питателна супа без мазнини, като ги сварите до омекване и след това пасирате или блендирате докато получите кремообразна консистенция.

Подправки като карамфил, канела, джинджифил, лют червен пипер или къри се добавят по желание за аромат и подсилване на вкусовите и хранителни качества.

 

сладък картоф

 

Изпечените сладки картофи могат да се съхраняват в хладилника и да се прибавят върху прясна зелена салата за обилен обяд или вечеря.

От бататите се получава и изключително вкусно пюре към което по желание освен подправки може да добавите зехтин, кокосово масло или авокадо.

Сладките картофи са успокояваща, удовлетворяваща и много лековита храна, и си струва да помислете за повече начини да ги включите в менюто си.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA