5 червени флага при козметичните продукти, които не бива да подминаваш

Ася Иванова
Ася Иванова 21 юли 2025

Фотография: Pexels.com

Грижата за кожата трябва да носи удоволствие и спокойствие. Но в морето от продукти, обещания и маркетингови трикове, понякога е трудно да направим правилния избор. Как да разберем дали даден серум наистина действа? Или дали кремът, който рекламират като "чудодеен", няма да се окаже поредната загуба на време и пари?

Потърсихме мнението на експерти в индустрията, за да съберем най-важните пет сигнала, които говорят, че нещо с продукта не е наред. Ако забележиш някой от тях – по-добре се насочи към друг вариант.

1. Активни съставки в прозрачна опаковка

Витамин C, ретинол, ниацинамид – все популярни и полезни активни съставки. Но истината е, че те са чувствителни към светлина и въздух. Ако продуктът, който съдържа активи, е в прозрачно шише или се дозира с капкомер, ефективността му вероятно е значително намалена още преди да го използваш. Най-добрият избор е непрозрачна опаковка с помпичка, която предпазва формулата от външно въздействие.

2. Обещания, които звучат прекалено хубаво, за да са истина

"Заличава бръчките за 7 дни", "Премахва петна за една нощ", "Моментален ефект" – подобни твърдения звучат привлекателно, но са сигнал за некоректен маркетинг. Качествените брандове залагат на реалистични очаквания и прозрачност, а не на внушения, че само с един продукт ще решиш всички проблеми с кожата си. Избирай марки, които уважават твоята интелигентност и не използват страх или срам като мотиватор.

грижа за кожата, козметика

3. Минерална слънцезащита, съдържаща butyl octyl salicylate

Темата "минерална vs. химическа слънцезащита" е често обсъждана. Но ако продуктът, представен като "100% минерален", съдържа butyl octyl salicylate, трябва да знаеш, че тази съставка е аналог на химически филтър. Това не го прави непременно вреден, но поставя под съмнение прозрачността на бранда. Винаги чети етикета – истинският избор започва с информираност.

4. Липса на информация за тестване и безопасност

Доверие към даден козметичен продукт се гради с ясна информация – за съставките, техния произход и начина, по който са тествани. Ако дадена марка не публикува данни за токсикологични тестове, стабилност на формулата или въобще не споменава как гарантира безопасността, това е сериозна причина за съмнение. Потърси брандове, които доброволно споделят информация за своите стандарти и процеси.

5. Съмнителни източници – особено онлайн

Платформи като Amazon предлагат всичко – включително и фалшиви продукти, представени като оригинали. Особено рискови са луксозните марки и популярните формули. За да се предпазиш, купувай директно от сайта на бранда или от официални търговци като утвърдени аптеки или специализирани козметични магазини. Разликата в цената не си струва риска за кожата ти.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA