Простите правила на вечерната тренировка

Ясно е, че не всеки път имаме желание и време да станем половин час по-рано, за да ... тренираме

Димитър Андонов 23 януари 2020

Чували сме да се говори, че най-доброто време за тренировка е сутрин. Разбираме, че не всеки ще стане един час по-рано, за да "влезе във форма", затова се заехме да проверим дали има проблем, ако решим да спортуваме след 8 вечерта. Изненада! Това не е никаква пречка. Добре е да знаем, че най-добрите упражнения за този часови пояс са силовите. Вечер нивата на гликоген в тялото са най-високи, което означава, че дори да сме уморени, ще можем да дадем всичко от себе си и въпреки всичко, да постигнем желаните резултати.

Скорошно изследване, публикувано в Applied Physiology, Nutrition and Metabolism Journal, показва, че след края на работния ден имаме по-висок аеробичен капацитет, който помага за по-голяма сила и издръжливост, от които определено имаме нужда при всяка една тренировка. Температурата на тялото също се повишава, а това рефлектира върху будното ни състояние и чисто психологически, усещаме, че тялото ни може да развие пълния си потенциал. 

От друга страна, появява се и въпросът какво е добре да консумираме след вечерна тренировка. Експертите съветват да подберем ястие, което съдържа както въглехидрати, така и протеини, за да спомогнем за възстановяването на мускулите. Към това добавяме и приблизително 2 чаши вода, които са задължителни за консумация.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA