Мисията възможна: Медитация по време на път

Имайки предвид това малко уточнение, оказва се, че можем да се почувстваме по-спокойни дори в най-напрегнатата градска среда.

Димитър Андонов 09 януари 2020

Wellness тенденциите ни преследват от всеки ъгъл, а в комбинация с ежедневието, в което не ни остава време за нищо, нормално е в даден момент да се поддадем на тотален burnout. Експертите споделят, че няма по-ефективно средство за справяне със стреса от медитацията. И все пак, кой има време за това? Правдоподобно извинение, което предстои да бъде разбито на пух и прах и то с едно съвсем малко уточнение за това какво всъщност може да представлява медитацията. Лайт Уоткинс, популярен треньор по медитация в Лос Анджелис е човекът, който разкрива, че медитацията е възможна по време на път и то без значение дали се придвижваме по въздух, море или суша. Има ли нещо по-хубаво от една по-спокойна и усмихната 2020-а?

Първо и най-важно: ДИШАЙТЕ

Всъщност точно това е уточнението, което правят повечето специалисти. Медитацията се състои главно в правилното дишане и способността да се „изключим" за даден момент. Осъзнаваме иронията в това да използваме градския транспорт като място за релакс, но когато ни се налага да го използваме и то в часовете, когато е по-добре вече да сме вкъщи, седнете (при възможност) и поемете дълбоко въздух 10 пъти. Това ще изпълни дробовете ви с кислород и ще ви накара да се почувствате по-свежи и отпочинали. Разбира се, не го препоръчваме, ако обстановката около нас предполага всичко друго, но не и дълбоки вдишвания. You know.

Подготовката е ключът

Няма нищо по-досадно в ежедневието от хората, които непрекъснато бързат за някъде и вървят само в права линия, забравяйки, че не са сами на улицата. Неотдавна реших да пробвам нова лична практика, а именно да се позиционирам, където съм намерил за добре и да не се съобразявам с физическите претенции на останалите. Специалистите обаче имат друго предложение за нас, от което със сигурност бихме могли да се възползваме при предстоящи дълги полети, а именно да пристигнем на територията на летището поне 15 минути по-рано, отколкото трябва, за да не се налага да бързаме и да имаме време да свършим всичко с нормални темпове на работа. Защо да не започнем да го прилагаме и всеки ден? Е, с изключение на дните, когато наистина имаме нужда от тези допълнителни 20 минути сън сутрин.

Използвайте всичко около вас, но не разчитайте напълно на него

Трудно е да си представим, че можем да се отдадем изцяло на мислите си, когато сме в автобус, претъпкан с повече от хора, отколкото има възможност да побере, но е важно в подобни случаи да се абстрахираме от заобикалящата ни среда поне за момент, в който да бъдем насаме със себе си. Ако успеем да го направим, шумът, когато работим, не би трябвало да представлява проблем, а спокойствието няма да бъде само мираж. По време на медитация повечето хора разчитат и на допълнителни средства като ароматни свещи и успокояваща музика, което е страхотно, но не трябва да се превръща в нещо задължително.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA