Ева и самоидентификацията: провокативните скулптури на Тед Лоусън

Лидия Делирадева
Лидия Делирадева 22 октомври 2019

"Смъртта на разказвача"

"Смъртта на разказвача", детайл

"Ева"

"Ева", фрагмент

"Смъртта на разказвача"

"Ева"

Ентропия

Нимфа

Смъртността на мита

Концептуална скулптура

Не само фотографите и модните дизайнери обръщат внимание на проблемите на физическата идентификация на съвременния човек. Струва ли си да се срамуваме от голотата си, какво трябва да бъде „правилното тяло" - кльощаво, дебело и къде е „златната среда”?

Тед Лоусън (Ted Lawson)не за първи път създава концептуални скулптури, но композицията му „Ева” си остава най-ярка и впечатляваща.

Тед Лоусън кръщава своята скулптурна композиция „Ева” на първата жена според Библията. По този начин той иска да тласне зрителя към идеята какво е оригинално, правилно, естествено за една жена. Композицията представя осем варианта на една и съща жена с различно тегло, а авторът позволява на зрителя да реши кой е най-добрият вариант за него. Това може едновременно да бъде идеал, наложен от мнението на мнозинството, или може да бъде прехвърляне на собствения ни образ (като единствен идеал) върху определена скулптура.

Тед живее и работи в Ню Йорк от 2006 г. Миналата година той имаше четири мащабни изложби в различни градове на САЩ, на които бяха представени не само скулптурни произведения, но и някои интерактивни.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA