Как българките прекарват време сред природата?

Шведският outdoor експерт Fjällräven проведе проучване сред 500 жени в България за техните предпочитания при избора на екипировка.

Димитър Андонов
Димитър Андонов 16 ноември 2022

Следвайки неспирното си търсене за все по-добра, ефективна и комфортна екипировка, която да служи вярно година след година, през 2022-ра Fjällräven лансира новата си серия дамски клинове за катерене и преходи.

Тя е създадена от жени за жени – било то за дълъг преход или просто за разходка и време с приятели. Какво обаче е необходимо на българските дами в планината и какви са техните причини да прекарват време сред природата?

Fjällräven

Това лято екипът на бранда си постави за цел да разбере именно това с проучване, проведено сред 500 жени в България, живеещи в София и други големи областни градове като Пловдив, Варна и Бургас, и среден месечен доход над 1000 лева.

Релаксацията и справянето със стреса е най-често срещаната причина, която може да повлияе на решението на жените как да си почиват и да се забавляват (28%). На второ място е положителното въздействие върху здравето (22%), а на трето - поддържането на добро физическо състояние (17,5%).

Fjällräven

Сред активностите, практикувани поне веднъж през последната година, на преден план са еднодневните планински преходи, посочват около четири пети от всички участници в изследването. Далеч зад тях са всички други форми на спорт. Сходни са екотуризма и събирането на билки/гъби/горски плодове (съответно 38% и 36%).

"Българките водят активен начин на живот като близо половината от всички (46%) излизат няколко пъти месечно сред природата с цел туризъм и активности на открито, а почти една трета (32%) го правят приблизително веднъж месечно. Под 1% са жените в България, които споделят, че не са излизали сред природата през последната година. В Унгария жените, които споделят, че не излизат на преходи са 22%. Унгарските жени, също като полякините, обичат да се разхождат сред природата и 78% от тях (и в двете държави) го правят с известна честота. 40% от тези жените в Словения, които ходят на пешеходен туризъм, практикуват този спорт поне няколко пъти седмично. Според тяхното описание, 80% от туристите са ангажирани с лесен или среден интензитет на пешеходен туризъм", сравни Санела Крисат, ръководител маркетинг, Fenix Outdoor.

Fjällräven

Когато става въпрос за екипировка, българките поставят качеството на облеклото, което взимат със себе си в планината, на първо място сред критериите за покупка. Здравината на материята е най-важната характеристика на дамските планински панталони и/или клинове и се посочва от три четвърти от анкетираните. Друга често споменавана характеристика е еластичността (58%). Близо една трета наблягат на бързосъхнещата материя. А 83% от анкетираните споделят, че търсят екипировка, която е устойчива във времето.

Зимната колекция вече е налична в магазина на марката в The Mall, в Sport Depot Mega Store и онлайн на fjallraven-shop.bg.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA