Как да контролираме апетита в няколко лесни стъпки

Силвия Канин 07 април 2020

Как се справяте с изолацията? Понякога дните са леки, а друг път не чак толкова. В борбата срещу COVID-19 всеки от нас се среща с много малки и големи препядствия. Едно от тях е как да запазим добрата си форма, когато прекарваме толкова време вътре. Стресът на случващото се около нас се превръща в онзи гъдел, който ни отвежда все по-често до хладилника и до шкафа със сладките неща... Как да се преборим с неконтролируемия апетит и как да не се отдаваме на преяждането? Отговор на тези въпроси търсим  на следващите редове...

Как стресът влияе на хранителните ни навици?

Често краткотрайният стрес може да подтисне апетита ни. Друга е ситуацията обаче, когато говорим за константен стрес, какъвто много от нас изпитват в момента на самоизолация, пренатоварени от притеснителна информация и тежки новинарски емиси. При продължителния стрес надбъбречните жлези отделят хормона кортизол, който повишава апетита и нашето желание за хранене. 

Много проучвания дори показват, че стресът засяга и предпочитанията ни за различни храни. Притесненията и неблагоприятната емоционално среда ни карат да посягаме към храни с високо съдържание на мазнини и захар. 

Излишните килограми, които много от нас вероятно вече не само виждат, но и усещат по тялото си, са причинени не само от преяждането. Стресът е виновен и за загубата на добрия ни сън, за консумацията на повече алкохол и за по-малката ни физическа активност. 

Храненето като "влизане в зоната на комфорта" 

Често, опитвайки да намерим забавление, утеха или да убием малко време посягаме към храната и изведнъж осъзнаваме, че хранителните ни навици са се променили драстично. Това е така нареченият синдром на OVEREATING или казано на роден език - синдромът на ПРЕЯЖДАНЕТО.

Psychology Today обяснява преяждането от стрес и емоционалното преяждане като отчаян акт да се "спасим" от негативни емоции. Често тези състояния са свързани с полюсни моменти на постоянно хранене.

Как да контролираме апетита в няколко лесни стъпки

Помощ за поддържане на нормалните нива на апетита ИМА! 

Има един продукт, хранителна добавка, която може да ни помогне в борбата с неконтролируемия апетит, а също така и с успешното балансиране на нивата на кръвната захар. Неговото име е PGX® Daily Ultra Matrix и най-хубавото е, че е изцяло естествен продукт. Добавката не съдържа стимуланти, а три вида водоразтворими фибри -глюкоманан, натриев алиднат и ксантова гума, в комбинация със средноверижни триглицериди. За да стане по-ясно защо тези фибри ще ни помогнат в редуцирането на неконтролируемия апетит трябва да кажем, че в PGX® Daily Ultra Matrix те се отличават с оптимален вискозитет. Това е способност за набъбване. Когато те попаднат в стомаха ни, образуват вещество, което забавя храносмилането, увеличава обема на приетата храна и така създава усещане за ситост. 

ревита

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA