Wellness под карантина

Възможно ли е да удържим фронта със здравословния начин на живот и как да подарим на тялото си релакс?

Люба Вангелова 17 април 2020

Животът внезапно излезе извън контрола ни и в момента все още не знаем какъв ще бъде светът, когато пандемията приключи. Но върху едно нещо със сигурност можете да повлияете – вашето тяло, неговото здраве и външния ви вид! Не си създавайте още разочарования, защото излишните килограми винаги са повод за тях. Има прости стъпки, които помагат да удържим фронта в домашни условия

1 / Дневен режим. Всяка вечер разписвайте план със задачи за следващия ден. Класове с детето, четене на книги и статии, работа по проекти, дори готвене и хранене – всичко включете в плана си. Това дисциплинира. А дисциплината в главата е първата крачка към дисциплина на тялото.  

2 / Три пълноценни хранения на ден. За всички. Не по-малко. В обичайно време се храним така, сега също трябва да продължаваме.

3 / Ако не чувствате глад, не се хранете. Слушайте тялото си и ако апетитът ви се събуди в необичайно време, изводът е, че организмът все още не е „консумирал" храната от предишното хранене. Не е необходимо да го насилвате.

4 / Никакви бързи въглехидрати (рафинирани захари). Това е очевидно, но за всеки случай да го повторим. Най-добре да не купувате подобин продукти – ако ги нямате подръка, по-лесно ще ги изключите. А именно те са причината за излишните килограми и за влошаване състоянието на кожата. Ако искате десерт, изяжте чия пудинг с ягоди или ябълки. Вкусовите рецептори ще получат това, което искат и нуждата ви от сладко ще бъде задоволена.

5 / Последният прием на храна трябва да е не по-късно от 4 часа прди лягане. Така че гледайте към 20:00 да сте приключили. Но разбира се можете да увеличите интервала.

6 / За да пиете по-лесно необходимата доза вода на ден – поне 2 литра – смесвайте я с лимон. Така става по-вкусна.

7 / Физическа активност всеки ден – подскачане на място, стречинг, пилатес, йога, силови тренировки.  Може да го правите докато гледате телевизионно предаване. Всяка дейност, дори и 15-минутна, е по-добре от нищо.

8 / Никакъв алкохол – знаете го, но не си го признавате! Първо – той е депресант, а поводи за тъга и без това имаме достатъчно. Второ - всяко негово количество влошава състоянието на кожата и заличава с лекота всичко, което сте постигнали преди това с тренировката. Трето – предизвиква апетит и тук се връщаме към точка 2.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA