Диди Шингарова: „Най-важното нещо за един истински кулинарен блогър е да намери своята МИСИЯ."

Предстои 3-то издание на събитието #BringTheBloggers – очакваме ви на 2-ри юли в Интер Експо Център София.

Представяме една от най-свежите дами сред кулинарните блогъри, които ще вземат участие в програмата на събитието. Диди Шингарова стои зад кулинарния блог Gourmet Friday, който впечатлява с точните за кулинарния свят етикет и креативност – семпла, но автентична и „сочна" комбинация от визия и съдържание. Тя е сред любимите ни колеги, графичен дизайнер на списание EVA и артдиректор на EVA COOKBOOK. Повече за нея може да узнаете от блога й, както и Instagram профила й. А сега се насладете на интересната гледна точка на Диди за света на кулинарните блогъри у нас и как тя посреща предизвикателствата да ходиш по ръба между хоби и професия.

Кога и как стартира кулинарния си блог?

Gourmet Friday е бранд, който създадохме преди пет години заедно с моя партньор в живота – Емилиан. Обединени от любовта ни към фотографията, кулинарията и пътешествията, решихме да направим делниците си по-интересни, цветни и вкусни. Да разкажем и споделим нашия опит, виждане и вкус към нещата от живота, които ни вдъхновяват. И двамата инвестирахме време в нови знания и умения, за да бъдем един цялостен и завършен екип.

Избрахме името на сайта единодушно, защото петък вечерите са любимото ни време от работната седмица, в което се наслаждаваме на хубава храна, пътуване или почивка. И така започнахме ден след ден да работим и да създаваме най-красивия и вкусен сайт за храна на български език.

Опиши ни какво прави един истински кулинарен блогър?

За мен най-важното нещо за един истински кулинарен блогър е да намери своята МИСИЯ. В морето от кулинарни сайтове е много важно кое е нещото, което те отличава от другите и най-вече каква е добавената стойност и полезността, която даваш на своята аудитория. (За мен това не е първи толкова мащабен кулинарен проект. Имам и предишен опит в създаване на кулинарната поредица „Изкуството на истинската храна" в партньорство с Галина Дензел. За този проект и за това какво научих от него ще ви разкажа повече в предстоящото издание на #bringthebloggers.)

Второто много важно нещо, за да бъдеш добър кулинарен блогър, е да бъдеш ИСТИНСКИ. Да не публикуваш например рецепти, които са компромис. Защото сред хилядите сайтове има такива, които публикуват по 50 рецепти за едно и също нещо. Ние не гоним масовия вкус и трафик от просто налято съдържание за обем. Ние търсим нашата най-добра рецепта, а също така и най-добра визия и представяне. И когато хората видят една красива снимка с добре приготвена храна или напитка, вероятността да ти се доверят и да опитат да я приготвят по твоя начин носи огромно удоволствие за нас, авторите на това съдържание.

 

Диди Шингарова: „Най-важното нещо за един истински кулинарен блогър е да намери своята МИСИЯ."

 

Бъдете информирани на тема храна. Четете кулинарни сайтове, кулинарни списания, кулинарни книги.

И не на последно място – пътувайте, опитвайте храна, откривайте нови вкусове. Все пак ХРАНАТА Е ЕМОЦИЯ И СПОДЕЛЯНЕ.

Има ли кулинарни блогъри в България, които се доближават до тази характеристика?

Има доста хора, които пишат и готвят, но малко са тези, които наистина се доказват с годините. Вкусовете за храна и модата в този бранш се развива и променя доста динамично, което е хубаво. Големият въпрос е кои са блоговете, които ни носят ново знание и емоция.

Харесвам Food By Anita на Анита Класанова, защото е личен, творчески и с много красива фотография.

Вдъхновявам се повече от световни готвачи  - имена като Масимо Ботура и Рене Реджепи. Имам даже една много любима мисъл от Масимо Ботура, който казва, че „Съставките са в главата ти". Това толкова много ме вдъхновява за творчество и нови възможности на тема храна.

Какви са трудностите, с които се сблъскваш в поддържането на блога си?

Най-вече дисциплината да произвеждам постоянно ново съдържание. За сега блогът не е основният ми бизнес и понякога имам по-спешни проекти с крайни срокове.

Колко често трябва да публикува кулинарният блогър в блога си?

Няма правила, но е добре да създавате минимум по две нови рецепти на седмица. Ако успявате да правите повече, ще имате по-бързо желания успех.

Може ли да се издържа кулинарен блогър у нас само от тази си дейност?

Вероятно може, но ако създавате рецепти за масовия вкус. В моя сайт рецепта за кренвирши с кашкавал все още няма :)

Какви инвестиции са необходими, за да поддържаш блога си както смяташ, че трябва да бъде поддържан?

Инвестициите са доста, но най-голямата е отделеното време, така че, ако не го правите с удоволствие, по-добре не се захващайте. Колкото до паричното изражение, няма да назова конкретна сума, защото успехът за всеки е различна величина, но ще кажа какъв е минимумът.

  • Отделете си пари за домейн и хостинг.
  • Инвестирайте във фотографска техника или минимум в добър телефон, с който да снимате. Купете си книга или курс за Wordpres, както и за обработка на фотографиите. Ще ви трябва и компютър.
  • Посетете кулинарни курсове и попълнете колекцията си с кулинарни книги.
  • Ще ви трябва още „реквизит": чинии, чаши, интересни вилици, подложки и плоскости, върху които да снимате.
  • И най-накрая идват разходите за хранителни продукти, с които да сготвите и снимате своите ястия.

Както виждате, поддържането на кулинарен блог не е леко, лесно и евтино занимание.

Какво мислиш, че трябва да се подобри в отношенията между рекламодатели и кулинарни блогъри?

Само цифрите не са достатъчни. Искам да кажа, че понякога по-малки сайтове с по-интересни рецепти и фотография могат да бъдат по-успешна платформа за реклама. Когато докажеш във времето добър вкус, стил и коректност нещата си идват на мястото. Според мен и рекламодателите и рекламните им агенции трябва да са малко по-будни, информирани и по-отворени към нови предизвикателства и възможности.

Колко е важно за кулинарния блогър да притежава фотографски умения?

Изключително важно е. Фотографията има основна роля във всеки кулинарен блог. Ние се храним със сетивата си, а когато видим една картинка на храна и не можем да помиришем и вкусим, тогава на първо място идва това, което виждаме. Много често ми се случва да разглеждам рецепти и ако картинката не ми харесва, просто подминавам. Затова казвам, че е много важно да инвестираме в знания по фотография.

Как изглежда храната на снимка много зависи от СВЕТЛИНАТА. От първия ден в който снимам храна, аз работя само с дневна светлина. Така постигам усещане за истинност.

 

Диана Шингарова

 

Какви са перспективите пред блогърите в тази ниша?

Да си кулинарен блогър изисква да си човек с интереси и познания в много области. Смятам, че перспективите са добри, ако си сред най-добрите. Както виждате, това е честна конкуренция с много работа зад гърба.

Мислиш ли за книга?

Да! Като човек, тръгнал от книгата, все пак съм завършила специалност „Илюстрация и художествено оформление на книгата" в Националната Художествена Академия, постоянно мисля и си представям храната, която създавам в определена среда и в един по-цялостен разказ. В Gourmet Friday най-много са рецептите, свързани с пътуванията ни по Средиземноморието - така че, книгите за Гърция и Италия са в плановете ни за развитие на бранда.

Как определяш твоя цялостен стил?

Позитивен, Вкусен, Цветен, Модерен… или иначе казано Gourmet Friday.

 

* * *

Bring The Bloggers Vol. 3 ще се проведе при изпълнени всички противоепидемични мерки, наложени от Министерството на здравеопазването, затова и местата са ограничени – побързайте да запазите своето!

Можете да го направите, като изпратите имейл за регистрация на адрес events@atticaeva.bg.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA