Как шефовете губят мотивацията на служителите си?

Липсата на признание и пренебрегването на техните нужди води до спад на работата.

Ася Иванова
Ася Иванова 27 април 2023

Фотография: Pexels.com

Понякога е изключително трудно оцеляването на работното място и често причините са повече от една. Но добрият, насърчаващ шеф е най-важен!

Той винаги мотивира своите служители да постигат професионалните си цели и да достигат максимални нива на производителност. Но някои от тях неволно прибягват до методи и действия, които убиват всякакъв вид мотивация у служителя. Това може да доведе до проблеми със самочувствието и нулева увереност в собствените им способности и съвсем скоро да се почувстват принудени да напуснат.

ОЩЕ ОТ GRAZIA: ТРУДНО ЛИ ВИ Е ДА СТАВАТЕ РАНО?

работа

Експертите са селектирали някои действия на шефовете, които до голяма степен демотивират служителя.

НАЛАГА ВИЖДАНИЯТА СИ

Когато шефът управлява самостоятелно своята компания и не се допитва до мнението на хората, които работят за него, той ги спира да изследват нови идеи и подходи. По този начин показва липса на доверие и увереност в способностите на своите служители, което води до тяхното намалено удовлетворение от работата и мотивация. Това до голяма степен спъва тяхната креативност.

ПРЕНЕБРЕГВА НУЖДИТЕ НА СЛУЖИТЕЛИТЕ СИ

Когато шефовете не се грижат за нуждите и желанията на своите служители, това може да бъде доста демотивиращо. Някои работници предпочитат гъвкав работен график, докато други искат ясни насоки и структура. Пренебрегването на техните предпочитания може да доведе до спад в тяхната ангажираност. Ето защо е важно шефовете да отделят време, за да разберат нуждите на своите служители и да осигурят работна среда, която отговаря на тези нужди.

ОЩЕ ОТ GRAZIA: КАК НАИСТИНА ДА СИ ПОЧИНЕМ В ПРАЗНИЧНИТЕ ДНИ?

работа

ЛИПСА НА ПРИЗНАНИЕ

Един от най-важните фактори работата да върви добре, е служителите да се чувстват оценени и да получат признание за това, което са свършили. Признанието е мощен мотиватор и подтиква хората да стават по-добри и да покажат още по-големи постижения. А от това печелят всички, нали? В случай, че шефовете не признаят усилията на служителите си, те ще почувстват, че не принадлежат на работното място, на което са в момента.

ЛОШИ КОМУНИКАЦИОННИ УМЕНИЯ

Когато шефовете не успяват да комуникират ефективно със своите подчинени, това може да създаде хаос и ненужно объркване. Лошата комуникация има способността да доведе до недоразумения, пропуснати срокове и липса на посока.

НЕОПРАВДАНИ ОЧАКВАНИЯ

Когато шефовете заявят своите нереалистични очаквания от служителите си, те поставят огромна тежест върху плещите им. Това със сигурност няма да ги накара да работят повече, за да изпълнят таргета. Напротив! Служителите може да се демотивират, което да доведе до спад в работата и представянето им. Шефовете трябва да поставят реалистични очаквания, които са предизвикателни, но и постижими. 
 

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA