
Текст: Наско Фотев
Фотография: Profimedia; Instagram
Eма Чембърлейн е от създателките на съдържание, които Gen Z следват религиозно.
Онези рецепти за успех, които маркетолозите проповядват, могат да бъдат опровергани изцяло с професионалния ù път. Не е редовна – понякога качва през месеци, понякога през дни. Съдържанието ù се мени и не следва скорострелния модел. Видеата ù са лежерни и кинематографични. Когато всички носят потници, Ема е с oversized пуловер.
Откакто се появи в публичното пространство, константата за нея е само една - релевантност. Защото автентичността винаги е актуална. Когато преди няколко месеца Ема публикува видео, посветено на факта, че ще променя прическата си (което, btw, също не се случва за първи път), знаех, че предстои вълна от промени. Фактът, че избраната прическа бе именно пикси, направи нещата още по-интересни.

Предизвикателна, далеч от мъжките възприятия и асоциирана с кризата на средната възраст при жените – пикси прическата често е възприемана като всичко друго, но не и hot. Интересно защо, като имаме предвид, че cool факторът на пиксито се ражда много преди Ема Чембърлейн. Флапърите от двайсетте, Одри Хепбърн с класическата си обаятелност, революционната Туиги, та до иконите на деветдесетарската звездомания като Уинона Райдър, Хали Бери и дори принцеса Даяна. Все жени, определяни като привлекателни – все с прическа, определя на като странна.

Пиксито винаги се е появявало на хоризонта във времена на радикални промени, нестабилност и развитие. За флапърите е било символ на женската еманципация. През шейсетте години на миналия век, когато Туиги дръзко го показва по корици, то е емблема на сексуалната революция и втората вълна на феминисткото движение. След милениума, с примери като Риана и Ан Хатауей, вече е способ за себеизразяване и търсене на място в новия глобален свят. Днес, насред меко казано неспокойната политическа обстановка и цялостното преустановяване на понятието за идентичност, пиксито е логичен отговор. Прическата невинаги сигнализира историческа конотация или специално послание. В специален епизод на подкаста си Anything Goes самата Ема споделя, че изборът ù е мотивиран от желанието да изглежда шик – не от ментална нестабилност, както обществото очаква.

Когато анализираме тенденции в стандартите за красота, не трябва да забравяме, че всеки тренд може да бъде както лакмус за културата, така и просто личен избор. Едното не изключва другото, но не е и повод за предразсъдъци. Понякога дори трендсетърът не се разпознава в по-дълбокия смисъл на онова, което популяризира – and there’s nothing wrong about that. Ключът е в това да се чувстваш добре в кожата (и с косата) си, на които твоята енергия и обаяние придават смисъл.