Сагата със скандалната реклама на Balenciaga продължава

От седмица всички в интернет говорят за "порнографската" кампания. Сега фотографът се включва с мнение.

Гергана Димитрова
Гергана Димитрова 29 ноември 2022

Последната реклама на Balenciaga стана повод за сериозни противоречия и дебати в интернет пространството.

High fashion брандът пусна "скандална" кампания с участието на деца, които "изглеждат странно" заради "безизразните си лица, неприсъщи за възрастта им", но не това привлече вниманието на широката аудитория - а мечетата в мрежести корсети, кожени колани, насинени очи и чоукъри, които държат.

Потребителите в социалните мрежи веднага започнаха да критикуват модната къща, очаквайки извинение и изтриване на въпросните постове, които очевидно сексуализират детското присъствие.

"Страшно е колко много възрастни участват в това. Родители, фотографи, креативни директори, копирайтъри, уеб дизайнери, продуценти, мениджъри, пиари. И нито един от тях не сметна всичко това за странно?", пита един потребител, докато друг категорично заявява, че цялата реклама е ужасяваща и неправилна.

ОЩЕ ОТ GRAZIA: КАНИЕ УЕСТ ОТКРИ ШОУТО НА BALENCIAGA

Малко след вълната от критики и негативни коментари, екипът на бранда пусна официално изявление, което гласи: "Искрено се извиняваме за обидите, които нашата празнична кампания може да е причинила. Чантите ни във форма на плюшени мечета не трябваше да бъдат рекламирани от деца. Премахнали сме снимките от всички платформи."

В момента профилa на Balenciaga в Instagram няма никакви публикации, освен пълното извинение и уточнение за създадената ситуация, а марката вече е загубила над 1 милион последователи.

Малко по-късно обаче детективите в интернет потребителите откриха друга реклама за чанта, изложена на маса с копие от решение на Върховния съд от 2008 г., свързано с детска порнография. Това доведе до поредно извинение и заплахи за предприемане на съдебни действия срещу бранда.

"Абсолютно нищо не излиза от вратата на луксозна марка без задълбочен преглед. Немислимо е никой от ​​компанията да не е видял посланията", коментират запознати.

Скандалът обаче се задълбочи след като фотографът, заснел рекламата с BDSM мечетата, наруши мълчанието си.

ОЩЕ ОТ GRAZIA: BALENCIAGA СЕ ИЗПРАВИ СРЕЩУ СТРАХА И АБСУРДА

"След стотиците омразни писма и съобщения, които получих, чувствам се задължен да направя това изявление", пише Габриеле Галимберти.

"Не съм в позиция да коментирам избора на Balenciaga, но трябва да подчертая, че нямах право по какъвто и да е начин да избирам нито продуктите, нито моделите, нито комбинации от тях", продължи той, уточнявайки, че му е било позволено само да освети подготвения декор и да снима в своя "характерен стил", но отбеляза, че "посоката на кампанията и изборът на показаните обекти" не са под негов контрол.

Галимберти твърди, че "линчуването", което е получил, е насочено към грешната страна "и отвлича вниманието от истинския проблем и престъпниците". Той също отбеляза, че не е снимал рекламата с документа.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA