Тези популярни мъже има какво да ви кажат

Олимпийска легенда, журналист, поет, актьор, художник и двама музиканти застават пред обектива на Павел Червенков, за да ангажират обществото с темата за мъжкото психично здраве.

Димитрина Иванова
Димитрина Иванова 28 ноември 2022

Журналистът Георги Тошев, поетът Илиян Любомиров, рапърът Матю Стоянов – Жлъч, музикантът Свилен Ноев от "Остава", актьорът Христо Мутафчиев, олимпийският шампион Йордан Йовчев и художникът Станислав Трифонов – Nasimo са готови да докажат, че мъжете са силни и тогава, когато се осмелят да покажат слабост.

Именно те са главните герои в изложбата "Чуй гласа ми", която ще бъде открита на 30 ноември от 18:30 ч. в MISSIA 23. Посетителите ще могат да застанат "очи в очи" с техните портрети, заснети от легендарния Павел Червенков, а чрез QR код ще могат да чуят "на ухо" емоционалната уязвимост на всеки един от тези популярни мъже. А те със сигурност има какво да ни кажат.

Тези популярни мъже има какво да ви кажат

Зад тази изключително интимна фотоизгложба стои фондация Emprove, която иска да счупи стигмата за мъжкото психично здраве и да нормализира търсенето на подкрепа и грижата за душата сред мъжете, като ги подтикне да повишат гласа си по темата.

Според основателката на фондацията и основен двигател на проекта, Олга Минева, не е случайност, че ноември събира две важни теми в себе си:  борбата с насилието над жени и грижата за мъжкото здраве. Между тях има неразривна връзка. Грижата за менталното здраве при мъжете е директна превенция на насилието над жени. В днешния динамичен свят очакванията към мъжете да бъдат силни, смели, оправни, безгрешни, оборотите, стандартът на живот и родовите травми водят до колосално напрежение. А когато момчетата от малки са учени да не показват емоциите си, те остават без отдушник и водят до прегаряне. Статистиките сочат, че мъжете са много по-склонни да задържат и потискат преживяванията си, което резултира в панически атаки, депресии, агресия и дори самоубийства. Това, че масово мъжете не ходят на лекар, дори за физическото си здраве, е ясен показател, че психиката им остава напълно неглижирана.

3

"Чуй гласа ми" използва установеното световно влияние на кампанията Movember за здравето на мъжете, съчетана със силата на българските ролевите модели в обществото, които адресират темата не само с лицата,  но и с гласовете си. Неслучайно Emprove избира за заснемането Павел Червенков, който е майстор на портретната фотография. Той успява да улови по изключителен начин емоциите в лицата на моделите си и не оставя наблюдателя равнодушен.

4

Мисията на Emprove е да повиши осъзнатостта към най-ранните прояви на насилие във взаимоотношенията, да променя обществените нагласи, както и да подкрепя жени и момичета, преживели насилие. Кампанията "Чуй гласа ми" е част от #ИзкуствотоПробужда - вдъхновяваща поредица арт проекти "под шапката” на фондацията, която чрез творчество цели да докосне и промени онези дълбоки пластове на съзнанието така, както само изкуството умее.

Медийни партньори на изложбата са списание GRAZIA, списание EVA, New Campaign Agency, Дарик Радио, Mila.BG, 24 Часа и iwoman.bg.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA