Веганството взима превес и в модата

Невеганският текстил непрекъснато се изтласква от луксозната индустрия за сметка на устойчиви материали.

Фотография: Pexels.com

Луксозните марки започват да предпочитат устойчивия текстил пред естествения.

Все по-големият натиск от concious купувачи променя лицето на модната индустрия, a проучванията показват, че 95% от британските модни ентусиасти търсят веган варианти, докато 90% от потребителите на новото поколение X са готови да харчат повече за устойчиви платове.

Тази информация не е изненадваща на фона на факта, че Gucci пусна алтернатива на кожена обувка, наречена "Demetra", а други гиганти като Hermès и Stella McCartney представиха кожено облекло на основата на мицел.

Въпреки че отдавна има множество опции за алтернативна кожа – от кори от банан и манго до кожа, направена от хранителни отпадъци, коприната все още се използва широко в луксозното облекло и търсенето
непрекъснато расте.

ОЩЕ ОТ GRAZIA: КАК ДА КООРДИНИРАТЕ ОБУВКИТЕ С АУТФИТА СИ?

Въпреки това новите технологии позволяват производството на материали от бор и евкалиптова дървесна маса или други източници на растителна основа, които да приличат по мекота и луксозно усещане на коприна, без да се увреждат живите организми или да се губят огромни количества вода. 

Приблизително 6600 копринени буби се убиват, за да се произведе килограм коприна. Изчислено е също, че една копринена риза изисква 376 литра вода, оставяйки тежък отпечатък върху околната среда.

За щастие, има копринени алтернативи като целулозни влакна, които осигуряват същото луксозно усещане, без да вредят на живите организми. Освен че произхождат от бор и евкалипт, производственият процес при тях е устойчив, може да се рециклира за повторна употреба и оставя нисък въглероден и воден отпечатък.

Друга устойчива алтернатива е вискозата.

Веганството взима превес и в модата

ОЩЕ ОТ GRAZIA: СТРАДАМЕ ЛИ ОТ ЕКО ТРЕВОЖНОСТ?

Очаква се в бъдеще този устойчив стремеж да се замени естествената коприна
с вегански алтернативи, допълнително подкрепени от
потребителите, които искат да живеят в хармония със заобикалящата ги среда.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA