Кога е по-добре да тренирате – сутрин или вечер?

Единствен правилен отговор няма, но нека все пак огледаме двете страни на монетата.

Гергана Димитрова
Гергана Димитрова 11 август 2022

Тренировките, когато и да било, дават резултат. Само че има няколко важни различия, склонни да наклонят везната при вземането на решението кога да се отправите към фитнес залата.

Заехме се да ги споделим в следващите редове. На вас оставаме да прецените дали началото или края на деня ви изглежда по-мотивиращата опция.

Кога е по-добре да тренирате – сутрин или вечер?

Предимствата на сутрешните тренировки?

ПО-ПОСЛЕДОВАТЕЛНИ СТЕ

През деня може да изскочат много неща, които да провалят плановете ви за вечерна тренировка, независимо дали става въпрос за задачи на работа, семейни задължения или социални планове.

Ако обичайната ви тренировка оставяте за след 18:00 часа има вероятност да изберете питие с приятели пред това да се потите във фитнеса. Тренировката сутрин означава, че ще отметнете ангажимента от списъка си със задачи по-бързо и няма да мислите за него по-късно през деня.

fgh

БЕЗ АЛКОХОЛ

Когато се консумира веднага след тренировка, алкохолът затруднява възстановяването на тялото от упражненията. А когато не се възстановявате адекватно от тренировката си, всъщност не извличате всички възможни ползи от нея.

Добрата новина за трениращите сутрин е, че обикновено е минало достатъчно време до питието им след работа – коктейл, чаша вино или бира, съответно то няма как да попречи на прогреса.

ОЩЕ ОТ GRAZIA: СУТРЕШНАТА ТРЕНИРОВКА ИМА ЕФЕКТ САМО АКО СПАЗВАТЕ ТЕЗИ 3 ПРАВИЛА

ertyu

ПО-ДОБРА КОНЦЕНТРАЦИЯ

Спортът в началото на деня може да помогне за подобряване на фокуса ви през останалата част от него. Умерените сутрешни тренировки довеждат до увеличаване на серумния мозъчен невротрофичен растежен фактор - молекула, важна за паметта и ученето), както и на работната памет.

fghj

ОТСЛАБВАТЕ ПОВЕЧЕ

Има достатъчно причини да тренирате редовно, които нямат нищо общо с отслабването. И все пак ако загубата на тегло е цел за вас, по-добре е да тренирате сутрин. Ако тренирате на гладно или сте яли съвсем малко, по време на тренировка, организмът влиза в режим на горене на "складираните мазнини".

ОЩЕ ОТ GRAZIA: КАКВИ СА ПОЛЗИТЕ ОТ ТРЕНИРОВКИТЕ ПРЕЗ УИКЕНДА?

ghj

СПИТЕ ПО-ДОБРЕ

Доказано е, че ако тренировката ви е твърде близо до времето ви за лягане, тя може да попречи на способността ви да заспите. Това е така, защото физическата активност предизвиква прилив на хормони като адреналин и кортизол, които вместо да ви приспят, ще ви тонизират.

дцфжгбх

А сега да подредим и предимствата на вечерните тренировки, към които май причисляваме и самите нас.

ПО-КОНЦЕНТРИРАНИ И ЕНЕРГИЧНИ ПО ВРЕМЕ НА ТРЕНИРОВКА

Ако човек не се е наспал достатъчно, неговата физическа координация и издръжливост страдат, което е по-характерно за ранните сутрешни упражнения. Това пък може потенциално да доведе до травми и наранявания. Освен това, ако тренирате вечер, ще имате цял ден, за да заредите тялото си с храна и кофеин.

ОЩЕ ОТ GRAZIA: СПОРТНАТА МОТИВАЦИЯ СЛЕД ЛЯТНАТА ПОЧИВКА Е ВЪЗМОЖНА

дфгх

ОСВОБОЖДАВАНЕ НА СТРЕСА

Доказано спортът действа като антистрес терапия, а вечерната тренировка ни помага да премахнем част от напрежението, което сме натрупали през целия ден.

гг

 ПО-ДОБРА ИЛИ ДЪЛГА ТРЕНИРОВКА

Изследванията показват, че може да имате по-дълги и по-силови тренировки по-късно през деня, отколкото сутрин. Според различни проучвания хората демонстрират по-добро представяне в спорта вечер. Защото основната им телесна температура се е повишила, за разлика от сутрин, когато основната телесна температура е най-ниска.

г

ПОВЕЧЕ ОПЦИИ ЗА КОМПАНИЯ

Истината е проста. По-лесно е да намерите приятел, който желае да тренира с вас след 17:00 ч., отколкото такъв, който ще е готов да даде старт на джогинга в 5:00.

Истината е, че няма подходящ или неправилен момент за тренировка. Спортът е полезен, така че включете го в ежедневието си, когато графикът ви го позволява. Най-доброто време за спорт всъщност е редовното такова - ако тренирате около 19:00 ч., правете го три пъти седмично, все около 19:00 ч. Така сте по-склонни да изградите рутина, която ще е значително по-трудно да нарушите.

Фотография: Pexels.com

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA